شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ از شئونات رهبری/این شورا یک چرخه کامل مدیریت و راهبردی است
کد خبر: 3602880
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
سلامت‌پناه مطرح کرد:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ از شئونات رهبری/این شورا یک چرخه کامل مدیریت و راهبردی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این‌که شورای توسعه فرهنگ قرآنی از شئونات رهبری و یک چرخه کامل مدیریت و راهبردی قرآن در کشور است، اظهارکرد: در چرخه سیاست‌گذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه بازوی اجرایی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، رضا سلامت‌پناه، معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی کشور که چهارشنبه، سوم خرداد در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بنابر آیات قرآن خداوند عهده‌دار دین است و آینده از آن قرآن است این در حالی‌است که با قرآن و  دین خدا بسیاری از مرارت‌ها شیرین می‌شود.
وی با اشاره به آیه  28 سوره فتح با این مضون « هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ شَهِيدًا» خاطرنشان کرد: در این آیه خداوند شهادت می‌دهد که آینده از آن شما و دین شماست این در حالی‌است که شهادت دادن خداوند مانند شهادت دادن بشریت نیست.
 سلامت‌پناه گفت: بشریت برای شهادت دادن اول شنود می‌کند و بعد شهادت می‌دهد این در حالی‌است که شهادت خداوند نشانه و نشان‌گر حاکمیت دین و کتاب قرآن است کمااینکه خداوند در این سوره پیامبر را رسولی معرفی می‌کند که مظهراعلای هدایت است. معاون مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به این‌که مهمترین شان  حاکمیت اقامه کتاب است، گفت: امر قرآن مستقیماً بر عهده نماینده ولی‌فقیه است این در حالی‌است که شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی از شئونات رهبری است.
وی با بیان این‌که شورای توسعه فرهنگ قرآنی یک چرخه کامل مدیریت و راهبردی قرآن در کشور است،  اظهارکرد: در چرخه سیاست‌گذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی سه بازوی اجرایی برای اجرای فعالیت‌های قرآنی وجود دارد.  
سلامت‌پناه گفت: در چرخه سیاست‌گذاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کمیسیون پژوهش و آموزش عالی به ریاست وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کمیسیون آموزش عمومی به ریاست وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون تبلیغ و ترویج به ریاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که این کمیسیون‌ها مستقیماً زیر نظر وزرا هستند.
captcha