کد خبر: 3608112
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
حجت‌الاسلام رفیعی:

تحریف تفسیر قرآن یکی از اقدامات معاویه در مبارزه با اهل‌بیت(ع) بود

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با اشاره به اقدامات جنایتکارانه معاویه در تحریف اسلام گفت: یکی از اقدامات او این بود که تفسیر قرآن و آیاتی را که در شان و فضیلت اهل‌بیت(ع) نازل شده است به حساب دیگران جعل و تحریف می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، امروز 20 خرداد در ادامه مباحث خود در جمع زائران بارگاه ملکوتی کریمه اهل‌بیت(س) با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: امام بعد از صلح‌نامه به معاویه نامه نوشت و فرمود اگر روزی قرار باشد من با کسی جنگ کنم تو مستحق آن هستی ولی بنا به مصالحی صلح را پذیرفتم.
وی افزود: امام ترسی از جنگ نداشت بلکه برای حفظ خون شیعیان و بنابر مصالح امت اسلامی اقدام به صلح کردند.
رفیعی با بیان اینکه امام بعد از صلح به مدینه برگشتند و ده سال در مدینه زندگی کردند ادامه داد: امام در این مدت کارهای بنیادین و زیربنایی انجام دادند که متاسفانه در تحقیقات کمتر به این موارد پرداخته شده است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) تربیت شاگرد و کادرپروری را از نخستین اقدامان امام برشمرد و تصریح کرد: برخی افراد مانند حبیب بن مظاهر، زیدبن ارقم، رشید هجری و کمیل و سلیمان بن سرد از دست پروردگان امام بودند که در محضر ایشان تلمذ کردند.
رفیعی با بیان اینکه در تعبیر قرآن مراد از مشهود و شاهد به ترتیب قیامت و پیامبر(ص) است به اهمیت مشورت در اسلام پرداخت و افزود: خداوند به پیامبری که علم غیب دارد و عقل کل است دستور به مشورت داده تا این سنت در جامعه اسلامی رواج پیدا کند.
استاد حوزه مبارزه امام حسن با بدعت‌های معاویه را یکی دیگر از کارهای ایشان برشمرد و افزود: معاویه وقتی به قدرت رسید بدعت‌هایی مانند سب به امیرالمومنین، حذف صلوات از نمازهای جمعه و مجالس و جعل حدیث را در دستور کار خود قرار داد که در روایتی از امام باقر نقل شده ایشان بیش از صد روایت را خواندند و فرمودند که والله این احادیث کذب و جعل است که به دستور معاویه ساخته شده است.
رفیعی تحریف تفسیر قرآن را یکی دیگر از کارهای معاویه دانست و گفت: معاویه برخی افراد را استخدام کرده بود تا تفسیر برخی آیات را که در مورد فضیلت امام علی(ع) بود تحریف و به نام دیگران بزنند مانند اولی‌الامر که ما از آن به ائمه تعبیر می‌کنیم ولی او به قضات و فرماندهان تفسیر می‌کرد.
وی کمک به فقرا و مستمندان را از اقدامات دیگر امام در این مدت برشمرد و تصریح کرد: در مدینه فقرای زیادی زندگی می کردند و امام نیز منابع مالی زیادی از جمله هفت باغ از حضرت زهرا و املاک زیادی از امام علی(ع) داشت که همه وقف بود که همه را در این راه صرف می‌فرمود.
وی افزود: چانه‌زدن در اسلام کار خوبی نیست ولی ایشان به خاطر کمک بیشتر به فقرا برای خرید کالا چانه می‌زدند و وقتی کسی از روی اضطرار جنس خود را می‌فروخت هم جنس و هم پول به او می‌بخشیدند و عادت به کمک داشتند برعکس برخی افراد که بخیل هستند و در روایات داریم که ممکن است حتی کافر سخی هم از عذاب نجات یابد.
رفیعی با بیان اینکه امام عیالوار بودند و یکی دیگر از کارهایشان در مدینه رسیدگی به این خانواده‌ها و فرزندان و فامیل بود تاکید کرد: امام حسن(ع) در عین عزت و عظمت، مظلوم بودند و مظلومانه در مدینه به شهادت رسیدند.
captcha