تبیین عوامل تعالی و پیشرفت معنوی انسان برای زائران غیر ایرانی در حرم رضوی
کد خبر: 3612638
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

تبیین عوامل تعالی و پیشرفت معنوی انسان برای زائران غیر ایرانی در حرم رضوی

گروه اجتماعی: تبیین عوامل تعالی و پیشرفت معنوی انسان از جمله برنامه‌های ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی است که در هفته جاری انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با هفته اول تیرماه ویژه برنامه‌هایی برای زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سلسله جلسات سخنرانی با موضوعات اخلاقی، تربیتی و اجتماعی با عنوان روش‌های مراقبت از آثار و برکات ماه مبارک رمضان ویژه زائران عرب‌زبان ساعت ۱۳:۲۰ در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود.
وی گفت: سخنرانی عقیدتی و تاریخی با عنوان عید سعید فطر، نتیجه ماه ضیافت الهی، ساعت ۲۰:۳۰ در صحن غدیر حرم مطهر رضوی ویژه زائران عرب‌زبان تدارک دیده شده است.
حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: قرائت ادعیه، بیان احکام، برگزاری مسابقات فرهنگی و پاسخگویی به مسائل شرعی از دیگر برنامه‌های ویژه زائران عرب‌زبان در طول این هفته است که در صورت حضور کاروان، برنامه‌هایی از جمله نمایش فیلم، حرم‌شناسی، بازدید از موزه نیز برای این زائران در نظر گرفته شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اهمیت دعا و وظایف دینی از دیدگاه امام رضا(ع)، عوامل تعالی و پیشرفت معنوی انسان، عید فطر روز پاداش و رحمت الهی، عید فطر عید شکر و پاکیزگی، روش‌ها و اهداف زندگی از نظر قرآن، تربیت دینی از دیدگاه قرآن و نمونه‌های آن و رهنمودهای تربیتی ائمه اطهار(ع) موضوعات سخنرانی ویژه زائران اردو زبان، در هفته نخست ماه شوال است که ساعت 20:50 در رواق کوثر برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی، برگزاری کلاس‌های حرم‌شناسی و اجرای مسابقه با موضوعات آفات زبان، محاسبه نفس، انفاق، ریا، عفت، جهاد با نفس، رعایت حقوق دیگران و رعایت حقوق والدین ویژه زائران اردو زبان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: همچنین ویژه برنامه‌هایی برای زائران انگلیسی‌زبان تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به مراسم سخنرانی با موضوعات سیره امام رضا(ع)، سیره پیامبر مهربانی‌ها در عید فطر، جایگاه زن در اسلام، سیره اهل‌بیت(ع) در رعایت حقوق دیگران، تبیین جایگاه علم آموزی، فضائل حضرت علی(ع) در کلام پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و آیات ... اشاره کرد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: عید فطر در آیات قرآن و کلام اهل‌بیت(ع) ویژه زائران انگلیسی‌زبان نیز ساعت ۱۰ تا ۱۲ در رواق غدیر حرم رضوی ارائه می‌شود.
captcha