اساتيد و خادمان قرآن تیپ 55 هوابرد شیراز تجلیل شدند
کد خبر: 3613543
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹

اساتيد و خادمان قرآن تیپ 55 هوابرد شیراز تجلیل شدند

گروه فرهنگی: طی مراسمی از اساتید و خادمان قرآن كریم ماه مبارك رمضان تیپ 55 هوابرد شیراز تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در آخرین روز از ماه مبارك رمضان، مراسم تجلیل از اساتید و خادمان قرآن كریم ماه مبارك رمضان و محفل معنوی و نورانی انس با كلام وحی روز گذشته، 4 تیرماه با حضور امیر سرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری فرماندهی، حجت‌الاسلام مجتبی جعفری رئیس عقیدتی سیاسی، فرماندهان، مسئولان و كاركنان پایور و وظیفه در حسینیه امام حسین(ع) تیپ 55 هوابرد شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفری، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ در این مراسم گفت: در قرآن كریم و سیره ائمه معصومین(ع) دو گونه طهارت تعریف شده است؛ یكی طهارت ظاهری و دیگری طهارت باطنی.

وی افزود: طهارت باطنی به سه گونه تقسیم می‌شود: طهارت جوارح از معصیت و پاك شدن گناهانی كه توسط اعضا و جوارح انسان انجام می‌شود. دوم طهارت قلبی و اینكه دل انسان اهل كینه، حسد و كبر و ریا نباشد و دیگری طهارت جان و وجود ما از آنچه غیر از خدا و اینكه در وجود ما هیچ چیز و هیچ‌كس جز خداوند جایگاهی نداشته باشد.

جعفری اظهار كرد: در قرآن كریم سیره معصومین(ع) عوامل مختلفی برای تزكیه روح و طهارت نفس نظیر توبه، عفت نفس، پذیرفتن عذر، محبت به اهل بیت(ع) و پرداخت صدقه و زكات ذكر شده است و همه این عوامل طهارت را در این ماه مبارك تمرین كردیم.

وی ادامه داد: محبت به اهل بیت(ع)، توبه در لیالی قدر و بخشیدن به دیگران را امتحان كردیم و آنچه كه امروز مهم است حفظ این دستاوردها است و به یاری خدا از بعد از ماه مبارك رمضان روحیه ترك گناه و روحیه گذشتن از مال و دنیا را در ماه های دیگر هم ادامه دهیم و از خدا بخواهیم عیدی ما توفیق ترك گناه باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی تیپ 55 هوابرد سپس با تقدیر از زحمات و تلاش‌های امیر فرماندهی تیپ و تمامی دست‌اندركاران برپایی كلاس‌های قرآن و همچنین اساتید قرآن در ماه مبارك رمضان اظهار امیدواری كرد: فعالیت‌های كلیه همكاران و مسئولین مورد قبول درگاه ایزد منان قرار گرفته و همه در مسیر قرآن ثابت قدم باشیم.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرماندهی تیپ 55 هوابرد گفت: در راستای بازدیدهایی كه در ماه مبارك رمضان از كلاس‌ها و مراسم برگزار شده به عمل آمد، تیپ 55 هوابرد نمره قابل قبولی كسب كرد و امیدواریم از خداوند متعال هم بتوانیم در امور معنوی نمره قابل قبولی دریافت كنیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح تقدیر از اساتید، خادمین و نفرات برتر كلاس‌های قرآن كریم تجلیل به‌عمل آمد.

captcha