كار در نگاه اسلام، معلم انسان است/ لزوم رمزگشایی اقدامات دشمن علیه سپاه
کد خبر: 3613992
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴
آیت‌الله ایمانی:

كار در نگاه اسلام، معلم انسان است/ لزوم رمزگشایی اقدامات دشمن علیه سپاه

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس تأكید كرد كه در اسلام کار در گام اول برای تربیت خود انسان و معلم او است و جوهره وجود انسان را آشکار و استعدادهای درونی انسان را محقق و عملیاتی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌ آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس جمعه، 9 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با تأکید بر اینکه کار در اندیشه انبیا و اولیا، دارای جایگاهی مقدس بوده است، گفت: یک نگاه اجمالی به آیات قرآن و زندگی پیامبران، ما را به این نتیجه می‌رساند که همه پیامبران کاری از کارهای اجتماع را عهده دار بودند.

وی افزود: در اسلام کار در گام اول برای تربیت خود انسان و معلم انسان است؛ جوهره وجود انسان را آشکار و استعدادهای درونی انسان را محقق و عملیاتی می‌کند؛ کار از انسان فردی فعال و ارزشمند می‌سازد؛ از نظر اسلام و منظر دین، کار در اولین مرحله جوهر وجود را آشکار کرده و توانمندی‌انسان را مشخص می‌کند.

مستقل بودن، نتیجه فرهنگ كار است

آیت‌الله ایمانی با اشاره به آیات و روایات متعددی از پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع)، گفت: منت نکشیدن و مستقل بودن نتیجه فرهنگ کار است؛ اولین نکته‌ای که اسلام برای کار مطرح می‌کند، حفظ استقلال فردی و توانمندی‌های شخصی است؛ انسان با کار، خود را حفظ کرده و از منت کشیدن دور می‌کند؛ این در جامعه یک ارزش و اعتبار تلقی می‌شود.

محكومیت جنایت وهابیت در تخریب قبرستان بقیع

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه سال 1344 قمری در روز هشتم شوال، وهابیت و آل سعود قبور مطهر ائمه بقیع را تخریب کردند، گفت: از همان زمان قبرستان بقیع که دارای نشانه‌هایی از قبور ائمه، همسران و دختران پیامبر و شهدای احد و صحابه رسول خدا و ... اما وهابیون آن را تخریب کردند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تأكید كرد: وهابیت ساخته و پرداخته انگلیسی‌ها بود؛ این حرکت زشت هم توسط انگلیس و با کمک آل سعود انجام شد.

برشمردن جنایت‌های آمریكا علیه ملت ایران

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به حوادث تروریستی و اقدامات جنایات‌کارانه‌ای که در ماه تیر سال‌های گذشته توسط آمریکا یا با حمایت این کشور برعلیه ایران انجام شده است، گفت: دوازدهم تیرماه سال 1367 هواپیمای مسافربری ایرباس توسط امریکا روی آبهای خلیج فارس هدف موشک قرار گرفت و 298 مرد، زن و کودک بیگناه کشته شدند.

وی گفت: اگر مرور اجمالی داشته باشیم از ششم تا دوازدهم تیرماه داشته باشیم می‌بینیم که امریکا چه جنایاتی در کشور ما انجام داده است؛ ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران توسط منافقان در شش تیر سال 60، شهید شدن آیت‌الله بهشتی و 72 تن از همراهان او در دفتر حزب جمهوری اسلامی در روز هفت تیر، بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام و با حمایت آمریکا در هفتم تیر سال 66 و کشته شدن 110 زن و کودک بی‌گناه و سکوت مجامع بین المللی حقوق بشر، شهادت آیت‌الله صدوقی در یازده تیر و حمله موشکی آمریکا به هواپیمای ایرباس ایران در روز دوازده تیر، گوشه‌ای از جنایات آمریکا و ایادی استکبار جهانی علیه ایران بوده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آیا امریکا با این جنایت می‌تواند دم از حقوق بشر بزند؟ آیا خجالت نمی‌کشد که خود را مدعی حقوق بشر بداند؟ آمریکایی که با عربستان کنار هم می‌نشیند و رقص شمشیر انجام می‌دهد در حالی که کودکان و زنان یمنی زیر بمب‌های عربستان قرار دارد، طرفدار حقوق بشر است.

آمریكای جنایتكار نمی‌تواند دم از حقوق بشر بزند

آیت‌الله ایمانی بیان كرد: آمریکا با آن همه سوابق جنایت‌کارانه در ایران و جهان نمی‌تواند دم از حقوق بشر زده و ایران را به‌بهانه حقوق بشر تحریم کند.

سپاه علاوه بر مبارزه با دشمنان، در عرصه سازندگی نیز قوی وارد شده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نمی‌توان به آمریکا امید داشت که قدمی به نفع ایران بردارد، ‌گفت: باید از خود بپرسیم که چرا آمریکا تحریم‌ها را تکرار و سپاه را تحریم می‌کند؟ سپاه غیر از آنکه در عرصه نبرد قدرتمند ظاهر می‌شود، در مبارزه با تروریست‌ها قوی ورود می‌کند، در عرصه سازندگی نیز تمام امکاناتش را در عرصه سازندگی برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور به‌کار گرفته و نظام را جلو می‌برد.

آیت‌الله ایمانی گفت: این مسائل آمریکا را ناراحت و نگران کرده است؛ اینکه سپاه در میدان رزم آنچنان می‌درخشد و در میدان سازندگی این چنین مردانگی دارد و فداکاری و برای حل مشکلات دولت قیام می‌کند؛ با آنکه میلیاردها از دولت طلبکار است همچنان کارهای عمرانی سنگین دولت را بر عهده دارد.

لزوم رمزگشایی اقدامات دشمن علیه سپاه

امام جمعه شیراز لزوم رمزگشایی از اقدامات دشمن بر علیه سپاه و تحریم این سپاه را مورد تأکید قرار داد و با تصریح اینکه تمام نیروهای مسلح و دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی در خدمت نظام بوده و هستند، گفت: ما باید از آن‌ها حمایت کرده و اعتبارات مورد نیازشان را تامین کنیم، باید فضای کار برای آن‌ها فراهم شود تا دشمن متوجه شود در مقابل تحریم‌ها ملت ما یک دست و یک زبان از حامیان نظام اسلامی، دفاع می‌کنند.

captcha