ضرورت حضور روحانیان در فضای مجازی بیش از گذشته احساس می‌شود
کد خبر: 3614349
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

ضرورت حضور روحانیان در فضای مجازی بیش از گذشته احساس می‌شود

گروه اجتماعی: كارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی داراب با یادآوری ظرفیت فضای مجازی گفت: با توجه به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری و تحولات جهانی، ضرورت حضور حوزه و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک فرصت، بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام جلیل اسماعیلی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی داراب امروز، 10 تیرماه با تأكید بر اهمیت جایگاه عفاف و حجاب در ادیان الهی گفت: حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به‌ویژه جوامع اسلامی مطرح است و اینکه همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می‌شوند.

وی افزود: آموزش مجازی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اینترنت برای آموزش در حوزه‌های مختلف یک راهکار است، راهکاری که روز به روز در دنیا بیشتر مورد اقبال واقع می‌شود، در کشور ما نیز این حرکت آغاز شده و بی تردید نیاز به فرهنگ سازی صحیح در جامعه دارد.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های فضای مجازی در آگاهی بخشی و آموزش در جامعه گفت: فضای مجازی و گسترش فناوری ارتباطات از آنجایی که پیش از فرهنگ حاکم بر آن به کشورمان وارد شده در برخی موارد چالش‌هایی را برای جامعه و به‌ویژه جوانان و خانواده‌ها به‌وجود آورده است.

وی یادآور شد: با توجه به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری و تحولات جهانی، ضرورت حضور حوزه و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک فرصت، بیش از گذشته احساس می‌شود و در این راستا اداره تبلیغات اسلامی داراب از ظرفیت‌های روحانیون شهرستان در جهت آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان استفاده خواهد کرد.

این مدرس حوزه و دانشگاه، بر لزوم تبیین ابعاد مثبت و منفی فضای مجازی بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: جامعه روحانیان در جوامع اسلامی همچون سفیرانی روشن در انتقال پیام و رهنمون‌های پیامبران و کتاب آسمانی هستند و باید از ظرفیت‌های ایشان در راستای آموزش و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌هایی که می‌تواند جامعه و افراد آن را در فضای مجازی در معرض خطر قرار دهد استفاده بهینه کرد.

captcha