تغییر آیین‌نامه ملی مسابقات قرآن تنها در ستاد عالی صورت می‌گیرد/ بررسی بازخورد آیین‌نامه
کد خبر: 3622086
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
موسوی بلده:

تغییر آیین‌نامه ملی مسابقات قرآن تنها در ستاد عالی صورت می‌گیرد/ بررسی بازخورد آیین‌نامه

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم با یادآوری اینكه برای تدوین آیین‌نامه ملی مسابقات تقریباً از همه نهادها حضور داشتند، گفت:‌ اگر این آیین‌نامه بخواهد تغییر كند باز در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن كه در سازمان اوقاف مستقر است، صورت می‌گیرد.

سیدمحسن موسوی‌بلده، رئیس هیئت داوران بیست و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به سخنان بحرالعلوم، مدیركل اداره قرآن و عترت وزارت بهداشت مبنی بر تغییر آیین‌نامه جشنواره گفت: من تصور نمی‌كنم كه منظور ایشان آیین‌نامه داوری مسابقات شفاهی باشد چون بنا نیست كه هر قسمت و وزارتخانه برای خودش آیین‌نامه متفاوتی داشته باشد.

وجود آیین‌نامه‌های متفاوت در مسابقات قرآن، موجب به هم ریختن سطح مسابقات می‌شود

وی افزود: البته این مسئله از قبل وجود داشت و اشكالاتی هم ایجاد می‌كرد و سطح مسابقات را به هم می‌ریخت اما خوشبختانه از 7 یا 8 سال پیش یك آیین‌نامه كلی ملی برای مسابقات قرآن تدوین شد.

تقریباً تمام نهادها در تدوین آیین‌نامه ملی مسابقات قرآن حضور داشتند

موسوی بلده اضافه كرد: تقریباً تمام ارگان‌ها در تدوین این آیین‌نامه ملی حضور داشتند لذا مسابقات قرآن نیروهای مسلح، وزارت بهداشت، وزارت علوم، اوقاف و غیره همگی بر روی این آیین‌نامه توافق دارند و اگر بخواهد هم تغییر كند باز در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن كه در سازمان اوقاف مستقر است، این مسئله صورت می‌گیرد.

بازخورد آیین‌نامه ملی مسابقات هر چند سال یك بار گرفته می‌شود

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن همچنین این نكته را یادآور شد كه تغییر آیین‌نامه ملی مسابقات قرآن پیش‌بینی شده است و هر از چند سال یك بار از این آیین‌نامه بازخورد گرفته شده و اگر نیاز به تغییر داشته باشد، انجام می‌شود.

وی گفت: احتمالاً منظور استاد بحرالعلوم تغییر آیین‌نامه فنی قرائت و غیره نبوده است بلكه مثلاً در اجرا و یا تقسیم‌بندی جشنواره تغییر ایجاد می‌شود.

حركت بسیار خوبی در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت شكل گرفت

موسوی‌بلده در ادامه با یادآوری این نكته در این جشنواره تنها در بخش آوایی حضور داشته است، گفت: درباره كل جشنواره اطلاعاتی ندارم اما در رابطه با بخش آوایی احساس می‌كنم در مجموع حركت بسیار خوبی شكل گرفته است.

وی افزود: در این جشنواره رشته‌های مختلف هنری، پژوهشی و آوایی و غیره به‌صورت متمركز و در یك فضا انجام می‌شود كه بسیار خوب است اما با توجه به اینكه به هر حال مخاطبان آن تنها محدود به دانشگاه‌های وزارت بهداشت است، لذا طبیعی است كه اختلاف سطحی میان شركت‌كنندگان این جشنواره با مسابقات ملی كه همه اقشار مردم در آن حضور می‌یابند، داشته باشد.

برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت قابلیت حضور در مسابقات ملی دارند

موسوی بلده ادامه داد: مسلماً مقداری سطح این مسابقات با مسابقات ملی كه اوقاف برگزار می‌كند، متفاوت است اما نیروهایی كه در همه رشته‌های این جشنواره حضور پیدا كرده‌اند به خوبی قابلیت حضور در مسابقات ملی را به عنوان یك چهره قوی دارند و این بسیار خوب است و نشان می‌دهد كه در میان نیروهای پزشكی اعم از دانشجویان، اساتید و كاركنان، افراد خوب قرآنی پیدا می‌شود.

این داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم، برگزاری این جشنواره را محلی برای شناسایی نخبگان قرآنی وزارت بهداشت عنوان كرد و گفت: من در سال‌های خیلی پیش از این در این جشنواره حضور داشتم یعنی در یكی دو سال اخیر نبودم لذا نمی‌توانم مقایسه كنم كه سطح كلی این جشنواره بالاتر رفته یا پایین‌تر اما به طور كلی هر سال بدیهی است كه با افزودن تجربیات، سطح جشنواره هم بالاتر می‌آید.

captcha