فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» در قم نقد و بررسی شد
کد خبر: 3622451
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» در قم نقد و بررسی شد

گروه فرهنگی: به‌همت مدرسه اسلامی هنر، فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» در سینما آیه قم، ضمن اکران خصوصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، غزاله سلطانی‌، کارگردان فیلم سینمایی پرسه در حوالی من، شب گذشته اول مرداد طی سخنانی در نشست نقد و بررسی این فیلم که به همت مدرسه اسلامی هنر در سینما آیه قم برگزار شد، گفت: این فیلم زنانه است و خواسته تا تنهایی دخترانی از جنس سایه را با ورود جدی تر به محیط زندگی آنان نشان دهد و به نظرم در این زمینه موفق بوده است.
وی با بیان اینکه مخاطب این فیلم که یک اثر تجاری و گیشه ای نیست و طبعاً مخاطب خاصی است که با فضای فیلم می تواند ارتباط لازم را برقرار کند افزود: سن 30 سالگی برای بنده همیشه دغدغه بوده است و سرانجام با ساخت این فیلم تلاش کردم تا این دغدغه و معضل خاص اجتماعی بیان شود.
این کارگردان سینما ادامه داد: حدود 8 ماه روی فیلمنامه این فیلم کار کردم ، ضمن آن که حدود 2 ماه پیش تولید و یک ماه نیز فیلمبرداری زمان بُرد و در نهایت ما توانستیم که در زمستان سال 94 این کار را به اتمام برسانیم .
همچنین رضا رحیمی فرد، منتقد حوزوی نیز با اشاره به این که بار اول با تماشای این فیلم سینمایی نتوانسته ارتباط لازم را با آن برقرار کند، اظهار داشت: فیلم پرسه در حوالی من دارای یک فضای خاص زنانه است که شاید کمتر مردان با آن ارتباط بگیرند.
وی اضافه کرد: کارگردان تلاش کرده که با دوری از طرح فیلمنامه، بیشتر متمرکز بر شخصیت پردازی شود و در این کار به خصوص علاقه خاصی به رمان و ادبیات داشته تا آن جا که مخاطبان حرفه ای ادبیات داستانی ارتباط بیشتری با این فیلم برقرار می کنند تا مخاطبان عادی و عمومی سینما ولی در برخی موارد به گونه ای پیش می رود که فیلم درنیامده است.
همچنین نکیسا، بازیگر این فیلم نیز تاکید کرد: این فیلم به دنبال نشان دادن تنهایی دختران جامعه است به خصوص اینکه تجردگرایی رو به افزایش است و از طرفی زنان مطلقه نیز در رنج بیشتری هستند از این موفق هم بوداست. 
captcha