نماز جمعه محور وحدت مسلمانان است
کد خبر: 3625163
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

نماز جمعه محور وحدت مسلمانان است

گروه معارف: امام جمعه طالقان گفت: نماز جمعه محور وحدت شیعیان و مسلمانان و مکان مناسبی برای عرضه باورهای دینی است.

حجت الاسلام سید فضل الله حسینی، امام جمعه طالقان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: صف نماز جمعه یک صف سیاسی و عبادی است که با اجتماع اسلامی و پرشور مردم شکل می‌گیرد.
وی افزود: فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه تریبونی برای پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه، انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و اهداف آن است.
حسینی یادآور شد: خطیب نماز جمعه مشکلات روزمره مردم، مسایل مذهبی و رخدادهای سیاسی روز را برای حاضرین در خطبه‌ها کالبدشکافی می‌کند.
وی تصریح کرد: نماز جمعه میعادگاه عاشقانی است که با حضور پر شور و وحدت‌آفرین خود مراتب محبت دوستان را افزون می‌کند و خشم دشمنان را بر می‌انگیزد.
این مسئول گفت: نماز جمعه موجب می‌‏شود تا مسائل فراموش شده در اسلام به بهترین وجه برای مردم گفته شود.
امام جمعه طالقان اضافه کرد: در این نماز عبادی-سیاسی به مسائل تقوا، مسائل اخلاقی و حضور مردم در صحنه پرداخته می‌شود.
حسینی با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات اسلامی، ابرازکرد: نماز جمعه یادگار امام راحل و عظیم الشأن انقلاب و یادگار نبی مکرم اسلام(ص) است و این حکم الهی است و سوره جمعه برای همین وارد شده است.
وی افزود: برای حضور در نماز جمعه باید وقت بگذاریم، چرا که فرصت‌ها اندک هستند و معلوم نیست چند جمعه زنده باشیم.
این مسئول بیان کرد: نماز جمعه در واقع کانون بندگی خدا، مکان بصیرت‌ افزایی عمومی، تجلیگاه اخوت، مهربانی و هم‌دردی، میعادگاه پیشتازان ولایت مدار و خارج چشم منافقین قدیم و جدید یعنی غرب‌زدگان سست ایمان است.
وی گفت: به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط مرحوم آیت الله طالقانی، از عملکرد دستگاه‌های اجرایی ارزیابی به عمل آمد که اداره آموزش و پرورش طالقان به عنوان دستگاه اجرایی برگزیده در اعتلای نماز جمعه این شهرستان شد.
وی تاکید کرد: مدیر و کارکنان آموزش و پرورش طالقان با حضوری مستمر در نماز جمعه و همچنین در اشاعه فرهنگ نماز در این شهرستان فعالیت خوبی داشته است.

captcha