‌مدرسه تابستانی کلام امامیه در اصفهان تشکیل می‌شود
کد خبر: 3626909
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

‌مدرسه تابستانی کلام امامیه در اصفهان تشکیل می‌شود

گروه معارف: سومین مدرسه تابستانی کلام امامیه با عنوان «سلفیه و سلفی‌گری ایرانی»، 18 تا 20 مرداد‌ماه در اصفهان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، سومین کارگاه آموزشی مدرسه تابستانی کلام امامیه از سوی انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه (دفتر اصفهان) از تاریخ 18 الی 20 مرداد 96 در اصفهان برگزار می‌شود.
این دوره برای شرکت و بهره‌مندی استادان، دانش‌آموختگان و علاقه‌مندان حوزوی و دانشگاهی در مباحث کلامی و الهیات(برادران و خواهران)، به‌مدت سه روز برنامه‌ریزی شده است.
 دوره کارگاهی مدرسه تابستانی کلام امامیه اصفهان به‌صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر(از ساعت 8 تا 19:30) برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان با موضوعاتی چون «جریان‌شناسی سلفی‌گری از آغاز تا دوران معاصر»، «مبانی نظری سلفیه از ابن‌تیمیه تا سلفیان معاصر»، «جریان‌شناسی سلفی‌گری ایرانی»، «مبانی نظری سلفی‌گری ایرانی؛ قرآن‌بسندگی در دین، شریعت و فهم قرآن»، «شاخصه‌های فکری سلفی‌گری ایرانی»، «آثار و نتایج عملی اندیشه سلفی‌گری ایرانی»، «آسیب‌شناسی رویکردهای حدیث‌پژوهی جریان سلفی‌گری ایرانی با تأکید بر مؤلفه غلو»، «بازخوانی احادیث «کونوا النمرقه الوسطی» در پرتو متون اصیل دینی» و... آشنا خواهند شد.
ارائه این مباحث توسط اساتید محترم حجج اسلام آقایان دکتر محمدتقی سبحانی، محمد مسجدجامعی، سید مهدی علیزاده موسوی، سید علیرضا حسینی، سید حسن هاشمی و.... خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند از روز 9 تا 13 مرداد 96 با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekalam.ir و تکمیل آنلاین فرم یا با دریافت و تکمیل فرم ثبت‌نام در دوره و ارسال آن به پست الکترونیکی info@ekalam.ir اقدام به ثبت‌نام نموده و برای دریافت اطلاعات بیشتر از ساعت 8 الی 14 با شماره تلفن  ۰۹۱۶۲۰۰۵۲۶۲ تماس حاصل کرده یا به کانال کلام امامیه مراجعه نمایید.
بر اساس این گزارش، محل دقیق برگزاری و برنامه تفصیلی نشست‌ها و کارگاه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. ظرفیت دوره محدود بوده و اولویت با اساتید کلام حوزه و دانش آموختگان کلام و فلسفه است. بعد از ارزیابی اطلاعات دریافتی نفرات نهایی دوره مشخص خواهد شد و از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌گردد. هزینه ثبت‌نام بعد از اعلام پذیرفته‌شدگان نهایی دریافت می‌شود. حضور خواهران و نیز اساتید و دانش‌آموختگان سایر استان‌ها در این دوره بلامانع و ظرفیت خوابگاهی برای دانش‌پژوهان سایر شهرها محدود است. در پایان نیز به شرکت‌کنندگان، گواهی پایان‌دوره از سوی انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه اعطا می‌شود.
captcha