بازشناسی شیعه در نمایشگاه «آسمان اول»
کد خبر: 3629524
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

بازشناسی شیعه در نمایشگاه «آسمان اول»

یک هنرمند گفت: نمایشگاه آسمان اول نوعی بازشناسی شیعه محسوب می‌شود که ناشی از احساس نیازی است از وقایعی که در جهان اسلام می‌گذرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: محسن توسلی در خصوص برگزاری نمایشگاه آسمان اول اظهار کرد: این نمایشگاه یک نوع بازشناسی از شیعه که ناشی از احساس نیازی که با توجه به وقایع و فقر اطلاعاتی درباره جایگاه شیعه در سراسر جهان وجود دارد، است.

وی ادامه داد: با توجه به احساس نیازی که در زمینه دینی داشتم، این نمایشگاه را برگزار کردم و از آنجا که همیشه دین، دغدغه ذهنی، روحی و روانی من بوده، خواستم مردم را به نوعی با مبانی فکری و شخصیت‌هایی که در این حوزه بودند آشنا نمایم.

این هنرمند تصریح کرد: در این نمایشگاه حدود صد اثر دارم که با  چیدمان خاصی در کنار هم قرار گرفته‌اند و احتمالا این نمایشگاه تا آسمان هفتم ادامه پیدا می‌کند.

توسلی اضافه کرد: این نمایشگاه با اسماءالله شروع می‌شود. تعدادی از آثاردر رابطه با حضرت فاطمه(س)است که بیشتر روی ترکیب کلمه ای مثل"حضرت فاطمه و مهدی" و "حضرت فاطمه و علی"کار شده و وجوه مشترک تمام آثار من، نمود یا اجرای گوشه ای از آسمان در آنهاست.

وی با اشاره به نمادهای مورد استفاده در آثارش خاطر نشان کرد: من در این آثار از آسمان، نماد "ابر" راگرفتم که ابر هم نشانه‌ای از آسمانی بودن و هم پاک، سیال و دائم در حال حرکت و جوشش است. "ابر" را کنار کلمه"فاطمه"گذاشتم و این ابرها چون به صورت کوچک در کنار این کلمه قرار گرفته‌اند، عظمت و بزرگی خاصی را بوجود آورده‌اند و ابهت کار را بهتر نشان می‌دهند.

این هنرمند با بیان اینکه این نمایشگاه سی‌امین نمایشگاهی است که به صورت انفرادی برگزار کرده افزود: من حدود ۳۵ سال است که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنم و بیشتر نمایشگاه‌هایم هم سبقه مذهبی داشته‌اند.

توسلی در خصوص میزان استقبال از کارهای هنری اضافه کرد: متاسفانه میزان استقبال از نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های هنری خیلی کم شده است .

وی در خصوص یکی از نمایشگاه های موفقی که تاکنون برگزار کرده اظهار کرد: نمایشگاهی با موضوع عاشورا داشتم که علاوه بر استفاده از تابلوهای دوبعدی، بعد سوم را هم به کار اضافه کردم و واقعه عاشورا را به صورت حجمی و خط برای بینندگان به تصویر کشیدم.

توسلی درباره برنامه های آینده‌اش و نمایشگاه‌هایی که قرار است داشته باشد، عنوان کرد: من خط مشی دینی را انتخاب کردم و از آنجا که برپایی نمایشگاه پروژه خیلی گسترده‌ای است، من تا جایی که بتوانم در این زمینه فعالیت خواهم کرد و به موضوعات مختلف می‌پردازم؛ از همین منظر قرار است در برنامه‌هایم موضوعات مربوط به مولوی و حافظ و خیلی از بزرگان دیگر را کار کنم.

وی ادامه داد: امیدوارم در قدم‌های بعدی بتوانم مولفه‌های دیگری مانند"پرنده" و "ابر" را با خط وخوشنویسی تلفیق کنم و اثر منسجم و واحدی را ارائه دهم.
captcha