سومین دوره تربیت مربی نماز خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3631564
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

سومین دوره تربیت مربی نماز خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از برگزاری سومین دوره تربیت مدرس نماز ویزه آقایان و بانوان طلبه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: در راستای نهادینه کردن امر اقامه نماز در جامعه، سومین دوره تربیت مربی نماز با هدف تربیت افراد توانمند در زمینه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی در حوزه معارف نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان ویژه آقایان و بانوان طلبه برگزار خواهد شد.
وی تسلط بر روش‌ها و شیوه‌های کاربردی انتقال مفاهیم نماز، پرورش کارشناسان واجد صلاحیت در حوزه نماز برای ارائه مشاوره علمی به جامعه اسلامی در ترویج و اقامه نماز و افزایش توان پاسخگویی به شبهات رایج در موضوع نماز را از دیگر اهداف برگزاری این دوره عنوان کرد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: شرایط پذیرش در این دوره، اشتغال در سطح سه، خارج و کارشناس معارف با حداکثر سن 40 سال و قبولی با ارائه بحث کوتاه مرتبط با موضوع نماز و قرآن است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا اضافه کرد: این دوره به صورت یکساله در قالب دو ترم و 25 هفته در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نوبت صبح و عصر و روزی دو درس و هر درس به صورت 90 دقیقه برگزار خواهد شد.
وی در خصوص امتیازات شرکت‌کنندگان در این دوره، عنوان کرد: اعطای گواهینامه پایان دوره تربیت مدرس معارف نماز، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان در امر تبلیغ و تدریس در سراسر استان به افراد تعلق می‌گیرد.
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در خصوص سرفصل عناوین دروس این دوره، بیان کرد: 11 عنوان درسی این دوره شامل آیات نماز، بررسی روایات نماز، اسرار نماز، راه‌های تکمیل نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، خانواده و نماز، نماز در ادیان، اصول مشاوره در دعوت به نماز، روش کلاس‌داری و تدریس، پرسش و پاسخ و کارورزی است.
وی اضافه کرد: هر یک از این سرفصل‌ها نیز خود شامل جزئیاتی از جمله مفهوم‌شناسی، آسیب‌شناسی، محتوایی و ... در خصوص موضوعات نماز است.
حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا افزود: مهلت ثبت‌نام علاقه‌مندان تا اول شهریورماه به صورت حضوری با مراجعه به ستاد اقامه نماز استان واقع در فلکه طبرسی و غیر حضوری از طریق پایگاه اینترنتی safiresobh.com امکان‌پذیر خواهد بود.
وی گفت: کلاس‌های این دوره از اواسط مهرماه سال جاری صبح‌های چهارشنبه و پنجشنبه ویژه بانوان و عصرهای این دو روز ویژه آقایان برگزار می‌شود.
captcha