اعتماد به آمریكا؛ عامل بروز كودتای 28 مرداد/ احدی حق ندارد درباره قدرت بازدارندگی ما اظهارنظر کند
کد خبر: 3631832
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:

اعتماد به آمریكا؛ عامل بروز كودتای 28 مرداد/ احدی حق ندارد درباره قدرت بازدارندگی ما اظهارنظر کند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس عامل بروز كودتای 28 مرداد 1332 را كه موجب گرفتن شهدای بیشماری در كشورمان شد را اعتماد به آمریكا دانست و گفت:‌ مهم‌ترین مسئله این بود که دولتمردان آن روز به آمریکا اعتماد کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 27 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری سالروز كودتای 28 مرداد 1332 گفت: در تاریخ معاصر این روز در حافظه ملت ایران به عنوان روزی تلخ و نکبت بار باقی مانده است.

وی افزود: این روز، روزی است که با یک غائله و هزینه بسیار کم که آمریکا انجام داد توانست بیست و پنج سال بر گُرده این ملت سوار شود و همه منابع زیرزمینی و افکار و اندیشه‌های دینی این ملت را به غارت ببرد.

اعتماد به آمریكا؛ عامل بروز کودتای 28 مرداد

آیت‌الله ایمانی، عامل بدبختی این اتفاق را كه موجب گرفتن شهدای بیشماری از كشورمان شد را اعتماد به آمریكا عنوان كرد و گفت:‌ مهم‌ترین مسئله این بود که تمادم وجود دولتمردان آن روز اعتماد به آمریکا بود یعنی از شر انگلیس به دامن آمریکا پناه بردند و خیال کردند آمریکا یک کشور دوست برای آن‌هاست غافل از اینکه هر دو دوروی یک سکه‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه دومین عامل بروز كودتای 28، وادادگی در دستگاه فرهنگی و سیاسی آن روز بود، گفت: اگر دستگاه‌های فرهنگی ما قدرت داشتند و با مردم مسائل و ارزش‌ها را آنچنان که هست بازگو می‌کردند این حادثه اتفاق نمی‌افتاد؛ نتیجه وادادگی سیاسی پیروزی غائله 28 مرداد بود.

تلاش آمریكا برای بازگشت از طریق نفوذ است

وی با تصریح اینكه امروز آمریكا با تمام توان تلاش می‌كند تا از راه نفوذ زمینه بازگشت را برای خودش فراهم كند، افزود: به دنبال همین دشمنی آمریکا با دنیای اسلام ما شاهدیم که در سال 1969 میلادی اسرائیل مسجدالاقصی را به آتش می‌کشد برای اینکه هویت اسلامی مسجدالاقصی را از بین ببرد و یک هویت صددرصد یهودی به مسجدالاقصی بدهد، بخش عمده‌ای از مسجد را آن روز به آتش کشید.

مسجد، اثرگذارترین پایگاه دینی است

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: به همین جهت کنفرانس اسلامی روز سی‌ام مرداد را که مساوی بود با آن حادثه روز مسجد اعلام می‌کند و در ایران هفته مساجد و مسجد را به‌عنوان عظیم‌ترین، گسترده‌ترین، بزرگ‌ترین و اثرگذارترین پایگاه دینی و معنوی معرفی می‌شود.

وی بر این نكته تأكید كرد كه اگر امروز بخواهیم فرزندان ما از کید دشمنان محفوظ بمانند باید رابطه آنان را با مسجد برقرار کنیم و پیوند آن‌ها را با مسجد و مسجد با آن کارکرد گسترده‌ای که صدر اسلام داشته مجدداً احیا كنیم و امیدوارم در نظام جمهوری اسلامی این حالت و این امید انجام گیرد و این ایده عملیاتی شود .

تمام ضررهای وارد شده به مسلمانان در قرن اخیر، از سوی آمریكا بوده است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه باز هم دشمنی‌های آمریكا را یادآور شد و گفت:‌ اساساً در دنیای اسلام هرچه نگاه كنیم می‌بینیم كه ضررهای وارد شده به مسلمانان در این 60 یا 70 سال اخیر از سوی آمریكا بوده است و باز هم در ادامه جنایات آمریكا شاهدیم آمریكایی كه مدعی مبارزه با تروریست است، در مرز سوریه و عراق با توپخانه، مستقیم، بدون رودربایستی به مواضع حشدالشعبی حمله‌ور می‌شود و ارتش مقاومت را دچار از هم گسیختگی می‌کند تا در همین لحظه داعش بتواند پیشروی كند و عده‌ای را اسیر می‌گیرد.

شهادت مظلومانه محسن حججی، در دنیا موج ایجاد كرد

وی اضافه كرد: در میان اسرا، عزیز ما و عزیز دنیای اسلام محسن حججی بود که در حال اسارت، مردانگی خود را نشان داد و شهادت او نه در منطقه بلکه در دنیا موج ایجاد کرد و خبرگزاری‌های جهان شهادت مظلومانه او را منعکس كردند.

هسته‌های مقاومت، انتقام خون حججی را بگیرند

آیت‌الله ایمانی ابراز امیدواری كرد: هسته‌های مقاومت کشورهایی که در حال مبارزه با آمریکا هستند اعم از سوریه، عراق، یمن، لبنان و غیره انتقام خون این عزیز و این شهید و همه شهدایی که همانند این شهید مظلومانه در اسارت به شهادت رسیدند از دشمنان بگیرند و زمین را از لوث وجود داعش و همه گروه‌های تکفیری پاک کنند .

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باز هم در ادامه جنایات آمریکا شاهدیم که این روزها کشور یمن در فقر و آتش و خون و بیماری و گرسنگی دست و پا می‌زند و دنیا بی‌تفاوت در مقابل آن‌ها حرکت می‌کند؛ عجیب دنیایی شده است و گناه این مردم چه بوده که باید مورد حمله آل سعود قرار بگیرند، چه خلافی انجام داده بودند؟ به کدام کشور تعارض کرده بودند؟ به کدام جنگ دست زده بودند که باید ماه‌ها کشورشان زیر آماج گلوله‌ها و بمب‌های وحشیانه آل سعود کودک‌کش قرار بگیرد و دنیا هم حرف نزند و ساکت باشد به خاطر دلارهای عربستان؛ روزنامه‌ها مرده باشند و رسانه‌های جهان از انعکاس خبرهای آن‌ها لب فرو بسته باشند.

وی،‌ این‌ها را ادامه جنایات آمریكا دانست و گفت:‌ سکوت دنیا جنایت دیگری است که آن هم باز به خاطر آمریکا دارد انجام می‌گیرد؛ آمریکا از آل سعود پول می‌گیرد، چراغ سبز به آل سعود می‌دهد و بعد این بدبختی‌ها سر ملت یمن در می‌آورند.

احدی حق ندارد درباره قدرت بازدارندگی ما اظهارنظر كند

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه در این شرایط ما وظیفه داریم قدرت بازدارندگی خود را بالا ببریم و قدرت دفاعیمان را گسترش دهیم، گفت: نباید اجازه دهیم احدی درباره قدرت بازدارندگی ما اظهار نظر كند؛ اجازه ندهیم احدی درباره دفاع ما چه داخل و چه خارج بخواهد عکس‌العمل نشان بدهد زیرا اگر قدرت نداشته باشیم، مانند این‌ها گرفتار می‌شویم.

وی گفت: ما در جنگ دفاع هشت ساله آنچه باید بكشیم، کشیدیم چرا دیگر بی‌تجربگی کنیم و ابزار دفاعی از دست بدهیم؛ همین جا باید به سراغ صنایع دفاعی رفته و آن را توسعه دهیم كه بحمد الهی شیراز و استان فارس مركز گسترش صنایع دفاعی است و پیچیده‌ترین ابزارها در این كلان‌شهر ساخته می‌شود لذا باید قدر این نعمت را دانست و از آن حمایت كرد.

captcha