مرور پایه‌های آسیب‌زا در اقتصاد کشور
کد خبر: 3632444
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
در نشست بزرگداشت شهدای اصناف مطرح شد؛

مرور پایه‌های آسیب‌زا در اقتصاد کشور

گروه افتصاد: مسئول شورای بسیج تجار در نشست خبری امروز، 29 مردادماه به پایه‌های آسیب‌زا که سبب لطمه وارد آمدن به اقتصاد کشور شده اشاره کرد و افزود: این مشکلات مربوط به فرهنگ اقتصاد است و به زودی رفع نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن خسروجردی، مسئول شورای بسیج تجار کشور امروز، 29 مردادماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت شهدای اصناف اظهار کرد: هر دولتی که وارد این حوزه شود، تا زمانی که نتواند مشکلات را برطرف کند، نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از دلایلی که 60 درصد اقتصاد کشور ما دچار رکود است، به بانک‌ها مربوط می‌شود.

خسروجردی با اشاره به اینکه مدیریت نباید به صورت جزیره‌ای باشد، اظهار کرد: این مشکلات در حوزه فرهنگ اقتصاد است که به زودی حل نخواهد شد. نیروی انسانی نیز از پایه‌های  آسیب‌زا در اقتصاد کشور است.

در ادامه این نشست، محمود فقیهی، رئیس شورای همفکری بسیج اصناف کشور نیز گفت: ستادی با نام اقتصاد مقاومتی به راه انداخته‌ایم. همچنین با توجه به خلأها و ظرفیت‌ها، شورای تخصصی اصناف کشور تشکیل شده تا بتواند نقائص موجود در این حوزه را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه توانسته‌ایم تا 90 درصد به هدف برسیم، ادامه داد: قاچاق و واردات بی‌رویه از مسائل بغرنج است. بحث مربوط به واردات به کالاهایی باز می‌گردد که نیازی به آنها نداریم که این موضوع سبب آسیب وارد کردن به حوزه اقتصاد می‌شود.

captcha