نفرات برتر مسابقات منطقه‎ای قرآن فنی و حرفه‎ای معرفی شدند
کد خبر: 3634402
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

نفرات برتر مسابقات منطقه‎ای قرآن فنی و حرفه‎ای معرفی شدند

گروه فعالیت‎های قرآنی: دبیر مسابقات قرآن فنی و حرفه‌ای استان قم از برگزاری مرحله منطقه‎ای مسابقات قرآن فنی و حرفه‎ای کشور در این استان خبر داد و گفت: نفرات برتر این مسابقات تجلیل و به مرحله کشوری اعزام شدند.

محسن رئیس زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: هر ساله یک سری مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‎شود.
وی افزود: در استان قم که تک شهرستان هستیم مرحله شهرستانی حذف می‎شود و دو ماه پیش نیز مرحله استانی در قم برگزار شد و رتبه‎های برتر برای شرکت در مسابقات منطقه‎ای معرفی شدند.
دبیر مسابقات قرآنی اداره‌کل فنی حرفه ای استان قم بیان کرد: بخش منطقه‎ای مسابقات قرآنی فنی و حرفه‌ای کشور در شش منطقه برگزار می‎شود که یکی از مناطق آن شامل استان‌های قم، تهران و سمنان و ستاد فنی حرفه‎ای کشور است که این مسابقات اواخر هفته گذشته در قم برگزار شد.
وی گفت: این مسابقات در رشته‎های قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم و اذان در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد؛ 23 نفر در این مسابقات حضور داشتند که 8 نفر در قسمت‌های مختلف به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
وی در ادامه به معرفی نفرات اول تا سوم گروه کارکنان درهر رشته پرداخت و گفت: در بخش برادران به ترتیب در رشته ترتیل سیداحمد علوی از قم، محمدرضا فدوی از سمنان و حسن زارعی حاجی آبادی از ستاد سازمان رتبه های اول تا سوم و نفیسه امامی ، فرشته مغنی دامغانی و حمیده سالار حسینی در ترتیل خواهران به مقامهای اول تا سوم دست یافتند.
رئیس زاده افزود: در رشته قرائت مصطفی قاسمی از تهران رتبه اول و سیدابوالفضل فدای حسین از قم رتبه دوم و مجید غمزه رتبه سوم و در رشته اذان نیز مهدی مرادی وجدانی از تهران رتبه اول،  مهدی دارائی از سمنان رتبه دوم و علیرضا زیوری لشکاجانی رتبه سوم و در رشته حفظ برادران ؛ محسن ملالو  مقام اول را کسب کرد و علی محسنی نیز در این رشته از ادامه مسابقات انصراف داد.و در رشته حفظ خواهران محبوبه شفیعی مقام اول را کسب نمود.
دبیر مسابقات قرآنی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قم افزود: در رشته مفاهیم برادران محمدرضا ضیغمی ، حسن صادقی و محسن رئیس زاده قمی نفرات اول تا سوم و مفاهیم خواهران سیمین دخت صحتی، مریم منصوری فیلستان، زهره محمودی و متین خانزاده خرطومی نفرات اول تا چهارم شدند.
captcha