امیر منصوری، مهربان و دست به خیر + صوت و عکس
کد خبر: 3639648
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
امین پویا در جلسه دیشب عنوان کرد:

امیر منصوری، مهربان و دست به خیر + صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: جلسه قرآن امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان، به مناسبت اولين سالگرد فقدان قاري قرآن كريم مرحوم امير منصوري با حضور پدر و برادر امیر منصوری و اساتید و قاریان خوشخوان کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه قرآن امین پویا، قاری بین‌المللی کشورمان، به مناسبت اولين سالگرد فقدان قاري قرآن كريم مرحوم امير منصوري، شب گذشته از ساعت ٢٠ تا ٢٣ در خیابان وليعصر(عج)، بالاتر از خیابان امام خميني(ره)، جنب فروشگاه ورزشي لطيفي اسپرت، پلاك ١٠٨٣ با حضور پدر و برادر امیر منصوری و اساتید و قاریان خوشخوان برگزار شد.

رد نشود///امیر منصوری، مهربان و دست به خیر+صوت و عکس

یک سال است که جلسات تهران، از صوت دلنشین امیر منصوری عزیز محروم شده اند. از جمله جلساتی که امیر منصوری به صورت مستمر در آن شرکت می‌کرد و الفت خاصی داشت، جلسه امین پویا بود که هر هفته به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید می‌پرداخت. در طول این یکسال و با وجود فقدان امیر منصوری، امین پویا و شاگردانش، در تمام جلسات یاد و خاطرات این قاری خوشخوان را زنده نگه داشتند.

شب گذشته، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، اعضای جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و امین پویا، نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد. وی در تحلیل تلاوت یکی از قاریان نوجوان که در سن بلوغ به سر می‌برد، گفت: باید سعی کنید تا هنگام تلاوت، صدا را سبک کنید. زمانی که صدا سبک شود، چهار حُسن دارد. اول اینکه قاری دیرتر خسته می‌شود. دوم، تحریرها خیلی لطیف و درست و سرجای خودش اجرا می‌شود. سوم، طولانی شدن نفس است و در نهایت چهارمین حُسن، اینست که ارتفاع صوتی بیشتر می‌شود. سپس برخی تمرینات صوتی برای سبک کردن صوت را اجرا کرد.

رد نشود///امیر منصوری، مهربان و دست به خیر+صوت و عکس

در اواسط جلسه، با حضور سیدحسین موسوی بلده، جعفر فردی، جهانبخش فرجی، سیدمهدی تاجزاده فضای آموزشی جلسه به سمت و سوی دیگری رفت و قاریان و اساتید به ارائه تلاوت های مجلسی پرداختند.

امین پویا قبل از تلاوت قاریان و اساتید متذکر شد: روز عید غدیر امسال مصادف شده است با سالگرد امیرمنصوری عزیز، که سال پیش از میان ما رفت و ما و خانواده خود را داغدار کرد. وظیفه ما بود که حق دوستی را ادا کنیم و یادبودی برای امیر بگیریم. هرچند که هرجلسه ما به یاد امیر منصوری هستیم و عکسش در جلسه نصب شده است.

رد نشود///امیر منصوری، مهربان و دست به خیر+صوت و عکس

این قاری بین المللی ادامه داد: امیر منصوری خیلی دست به خیر بود. آخرین پیام هایی که بین من و امیر رد و بدل شد، درباره یک وام بود. امیر یک وام می‌خواست برای یکی از اطرافیانش که وضعیتش خراب شده بود. گفت وضع مالی بنده خدا بهم ریخته است و زن و بچه دارد. خودش ضمانت کرد و اقساط وامش را هم خودش داد. چیزی که از ما می‌ماند همین است. همه خوبی ها می‌ماند. امیر با این حال که سنی نداشت، نام نیکی از خودش به جا گذاشت.

حدود یکسال است که میز و قرآن را از جلوی قاری برداشته ایم. قاری قرآن که در کرسی مینشیند وظیفه دارد تا آیات را برای مردم بخواند تا مردم متوجه شوند و از ارتباط بصری برای برقراری بهتر این ارتباط استفاده کند. مثلا شما خطیبی را در نظر بگیرید که از روی نوشته، سخنرانی میکند وخطیبی که از حفظ سخنرانی می‌کند و به مخاطبین خود نگاه می‌کند.

رد نشود///امیر منصوری، مهربان و دست به خیر+صوت و عکس

یکی دیگر از مهمانان جلسه شب گذشته، اولین استاد امین پویا، سیدحسین موسوی بلده بود که در سالهای 1368 در دارتحفیظ القرآن الکریم، جلسه داری کرده است. وی قبل از شروع تلاوت خود، درد دلی با اهالی قرآن کرد و گفت: از اینکه جایگاه جامعه قرائت در جامعه پایین است، ناراحت هستم. بچه های قرآنی باید تصمیم گیر باشند.  قاری قرآن باید در همه صحنه ها باشد و تاثیرگذار عمل کند که متاسفانه در جامعه امروز ما دیده نمی‌شود.

در ادامه جلسه و پس از تلاوت جعفر فردی و رسول تمجید، امین پویا دقایقی از تلاوت سالها قبل امیر منصوری را پشت میکروفون پخش کرد و دوستان وی که سالها کنار امیر منصوری پای رحل قرآن نشسته بودند، دقایقی خاطراتشان را مرور کردند و اشک ریختند.

رد نشود///امیر منصوری، مهربان و دست به خیر+صوت و عکس

در پایان جلسه نیز، سیدمهدی تاجزاده، آیاتی از سوره مبارکه الرحمن را تلاوت کرد و بهنام حجتی، از دوستان امیر منصوری، به روضه خوانی در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت. در ادامه گزارش تصویری و تلاوت های این جلسه ارائه می‌گردد.

سیدحسین موسوی بلده

کد
دریافت

 سیدمهدی تاجزاده

کد
دریافت

رسول تمجید
کد
دریافت
captcha