کشورهای اسلامی در مقابل دولت میانمار بایستند/ مداحان در اشعار خود ارزش‌ها را معرفی كنند
کد خبر: 3642245
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
آیت‌الله ایمانی:

کشورهای اسلامی در مقابل دولت میانمار بایستند/ مداحان در اشعار خود ارزش‌ها را معرفی كنند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن محكوم كردن جنایات دولت میانمار در نسل‌كشی مسلمانان این كشور تأكید كرد كه كشورهای اسلامی باید در مقابل دولت میانمار بایستند و آن را تحریم كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس روز گذشته، 24 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به نسل‌كشی مسلمانان میانمار اشاره كرد و گفت: مدت‌های مدیدی است كه این جنایت انجام شده و می‌شود و ادامه دارد و چشمان مدعیان حقوق بشر بر این جنایت هولناک بسته شده است؛ سازمان ملل به یک اظهار کم‌رنگ و بی‌رمق بسنده می‌کند که چرا باید این چنین شود و یک نصیحتی به دولت میانمار می‌کند و تمام.

كشورهای اسلامی تأمین كننده نیازهای اصلی میانمار هستند

وی با بیان اینكه کشورهای اسلامی که تأمین‌کننده نیازمندی‌های اولیه کشور میانمار هستند تا امروز می‌توانستند با برخورد با کشور میانمار جلوی این نسل‌کشی را بگیرند و نگرفتند، گفت: همسایگان دروازه‌هایشان را به روی این بیچاره‌ها بستند؛ این‌ها در دریا غرق شدند چرا كه مقابلشان دریا و پشت سرشان هم ارتش میانمار با شلاق، گلوله و آتش بود اما چرا دنیا اینقدر بی‌تفاوت است؟ چرا دولت‌های اسلامی اقدام خودشان را انجام نمی‌دهند؟

همسایگان میانمار ارتباط خود را با دولت میانمار قطع كنند

امام جمعه شیراز تأكید كرد كه كشورهای اسلامی باید در مقابل دولت میانمار بایستند و او را تحریم كنند زیرا نیازمندی‌های این کشور به وسیله همسایگان تأمین می‌شود و همسایگان این ارتباطات را قیچی کنند تا آن‌ها نسبت به مسلمانان ادب شوند و این همه جنایت انجام ندهند؛ مسلمانانی که به روایتی ششصد سال دارند آنجا زندگی می‌کنند ، آیا این ها طرفدار بودا هستند؟ بودایی که خودش را مظهر صلح معرفی می‌کند این صلح است؟ همه چیز در دنیا معنایش عوض شده این هم از همان قبیل مسائلی است که در دنیا تغییر ماهیت داده است .

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منكر اشاره كرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو فروع دین است كه به وسیله امر به معروف و نهی از منکر سایر عبادات سر پا نگه داشته می‌شود و این را باید حفظ کرد و نگه داشت.

مداحان در اشعار خود ارزش‌ها را معرفی كنند

وی از مداحان خواست تا اشعار خود را در معرفی ارزش‌ها قرار داده و حساسیت مردم را در مقابل منكرات و گناهان زیاد كنند و ادامه داد: مداحان خلاف‌هایی که در جامعه است در مدیحه‌سرایی و شعرشان بازگو كنند و سخنرانان ما این‌ها را در دهه محرم برای مردم بازگو كرده و ارزش‌ها و معروف‌ها را بیان کنند.

عظیم‌ترین حادثه در تاریخ بشر، عاشوراست

عضو مجلس خبرگان رهبری، عاشورا را عظیم‌تریخ حادثه در تاریخ بشر و اثرگذارترین حادثه در تاریخ اسلام دانست و گفت:‌ از آن روز تا به امروز مبدأ آثار فراوانی در تمام قسمت‌ها داستان عاشورا و شهدای کربلا و اباعبدالله الحسین(ع) و عزاداری بر امام حسین(ع) بوده است لذا این را قدر بدانیم و حرمتش را حفظ كنیم.

برخی از بانوان حرمت عاشورا را حفظ نمی‌كنند

آیت‌الله ایمانی با ابراز تأسف از غفلت‌ها و حرمت‌هایی كه در ایام محرم حفظ نمی‌شود، گفت: متأسفم از اینکه روز و شب عاشورا و تاسوعا بعضی از بانوان حرمت این ایام را حفظ نمی‌کنند و با همان لباس و یا مشابه همان بدحجابی که در مجالس عروسی حاضر می‌شدند در عزای امام حسین(ع) حاضر می‌شوند و این یک بدبختی است که جامعه را فرا گرفته یعنی دشمن تا کجا نفوذ کرده، دشمن در عزای امام حسین(ع) هم نفوذ کرده است .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز مباهله گفت:‌ امروز یکی از کرامات و ارزش‌ها و مقامات معنوی اهل بیت پیامبر در متن قرآن مجید جای گرفت و به دنیا اعلام شد.

وی با یادآوری آیه 61 سوره آل عمران (آیه مباهله) گفت: قرآن مجید به این نکته اشاره می‌کند که پیامبر به آن‌ها پیشنهاد داد بیائید یکدیگر را نفرین کنیم حال که حاضر به قبول حق نیستید در برابر پروردگار عالم خدا را به هر کدام از مقدساتمان قسم بدهیم که طرف مقابل اگر بر حق نیست نابود شود و اگر بر حق است طبعاً خودشان نابود شوند، نصارای نجران مباهله را قبول کردند.

اشاره به داستان مباهله

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) همراه پیامبر در این واقعه بودند، گفت: انفسنا یعنی خود پیامبر است كه به حضرت علی(ع) اطلاق شد. علی(ع) جان پیامبر(ص) و پیامبر(ص) جان علی(ع) و علی(ع) مطیع رسول خدا(ص) آن هم مطیع به معنای واقعی کلمه و آنقدر به هم نزدیک بودند که قرآن از آن‌ها به انفسنا تعبیر می‌کند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: رئیس نصارای نجران وقتی چهره‌های پاک حسن(ع) و حسین(ع) و علی(ع) و پیامبر(ص) را می‌بیند که انچنان مطمئن به سوی محل دعا گام بر می‌دارند به دوستان خود گفت به خدا اگر اینان زبان باز کنند و نفرین کنند هر که ناحق است نابود شود یک مسیحی در عالم باقی نمی‌ماند، من از مباهله برگشتم آنان هم برگشتند؛ گفتند یا رسول‌الله راه سوم نشانمان بدید، فرمود شرایط ذمه را قبول بکنید، گفتند قبول می‌کنیم.

سوره انسان درباره شأن اهل بیت(ع) نازل شده است

وی با یادآوری اینكه این واقعه در 24 ذی‌الحجه سال 10 هجری و بعد از بازگشت پیامبر(ص) از حجةالوداع اتفاق افتاد، گفت:‌25 ذی‌الحجه نیز سوره « هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنْسَانِ حِینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یكُنْ شَیئًا مَذْكُورًا؛ آیا زمانى طولانى بر انسان گذشت كه چیز قابل ذكرى نبود» (آیه یك سوره انسان) درباره شأن اهل بیت(ع) نازل شد یعنی اهل بیت پیامبر(ع) مصداق آیه‌های این سوره بودند و این سوره عظمت اهل بیت را بیان می‌كند لذا این روز، روز خانواده است؛ یک خانواده گرم و کوچک مدینه با فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی به یتیمان، اسیران و مساکین به این درجه از مقام به خاطر اخلاصشان رسیدند.

تمام نهادهای فرهنگی موظف به حفظ نهاد خانواده هستند

آیت‌الله ایمانی اظهار كرد: امروز تمام دست‌های دشمن به کار افتاده که کانون گرم خانواده را در ایران اسلامی از هم بپاشد؛ خانه‌های مجردی و خانه سفید یعنی چه؟ ازدواج‌ها آنقدر بالا رفته به چه معناست؟ این‌ها همه در راستای این نکته است که کانون گرم خانواده را مورد تهدید قرار دهند و بشکنند لذا تمام نهادهای فرهنگی ما موظفند برای تثبیت پایه‌های خانواده تلاش کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه خانواده کارایی آنچنانی دارد که از هیچ نهادی این مجموعه کار صادر نخواهد شد، گفت: تربیت، پرورش، اقتصاد، علم، دانش، رشد، عواطف و همه در پناه خانواده است لذا خانواده را گسترش دهید و حفظ کنید.

خیانت، بزرگترین ضربه به خانواده است

وی گفت: با كمال تأسف بعضی از مردان نسبت به خانواده خودشان با ارتباطات مشروع یا نامشروع با دیگران باعث سست شدن بنیان خانواده می‌شوند و این بزرگترین ضربه است و دشمن دنبال همین است؛ خانواده در غرب دارد نابود می‌شود و می‌خواهند در ایران هم نابود شود.

آیت‌الله ایمانی در بخش پایانی سخنان خود یاد شهدای نیروی انتظامی را گرامی داشت و گفت: نیروی انتظامی به خاطر اینکه همیشه در مصاف با اشرار، قانون‌شکنان و عناصر مخل نظم و امنیت عمومی جامعه هستند طبعاً شهدایی و جانبازان فراوانی به آستانه انقلاب اسلامی تقدیم كردند که طبق آمار ارائه شده، 13 هزار شهید فقط از نیروی انتظامی جوانان این مجموعه به شهادت رسیدند لذا یاد همه آنان گرامی باد و به خانواده‌های عزیزشان درود می‌فرستیم و تقاضای صبر و سلامت برای آن‌ها داریم .

captcha