ابتكار قرآنی وزارت دفاع/ تقسیم‌بندی كشور به 10 منطقه قرآنی
کد خبر: 3643324
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

ابتكار قرآنی وزارت دفاع/ تقسیم‌بندی كشور به 10 منطقه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن وزارت دفاع از انجام ابتكار قرآنی این وزارتخانه در سال‌جاری خبر داد و گفت: در این راستا مسابقات قرآن‌ خانواده‌ها به‌جای كشوری به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و در این راستا كشور را به 10 منطقه قرآنی تقسیم‌بندی كردیم كه زمان آغاز این مسابقات از 14 مهرماه خواهد بود.

مجید گلشادی، مسئول دارالقرآن وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از انجام یك ابتكار عمل جدید در فعالیت‌های قرآنی این وزارتخانه خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار به‌منظور رفاه حال كاركنان و خانواده‌های آنان مسابقات قرآن خانواده‌ها را به صورت منطقه‌ای برگزار خواهیم كرد.

وی افزود: پیش از این مرحله نهایی مسابقات قرآن خانواده‌ها در تهران برگزار می‌شد اما امسال به دلیل احترامی كه به كاركنان و خانواده‌های آنان قائل هستیم خودمان به سراغ آن‌ها رفتیم و دیگر آنان به تهران نمی‌آیند بلكه مسابقات به‌صورت منطقه‌ای در 10 منطقه كشور برگزار خواهد شد كه هر كدام از این مسابقات منطقه‌ای حكم كشوری دارد.

فارس؛ میزبان استان‌های كهگیلویه و بویراحمد و بوشهر

گلشادی با بیان اینكه در راستای اجرای این مسابقات، تمام استان‌ها به 10 منطقه قرآنی تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: به عنوان مثال استان‌های فارس، كهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در یك منطقه،‌ استان‌های آذربایجان غربی و شرقی‌، اردبیل و زنجان به میزبانی تبریز، استان‌های لرستان، خوزستان، همدان و كردستان به میزبانی كرمانشاه و غیره تقسیم‌بندی شده‌اند.

تبریز؛ آغازگر مسابقات منطقه‌ای قرآن خانواده‌ها

وی زمان آغاز مسابقات قرآنی منطقه‌ای در كشور را 14 مهرماه امسال اعلام كرد و گفت: نخستین مسابقه منطقه‌ای ما در تبریز برگزار خواهد شد و در استان فارس نیز این مسابقات در 21 مهرماه برگزار می‌شود.

14 مهر تا 8 دی‌ماه؛ زمان برگزاری مسابقات منطقه‌ای

مسئول دارالقرآن وزارت دفاع ادامه داد:‌ از 14 مهرماه تا آخر آذرماه مسابقات منطقه‌ای هر جمعه در یكی از مناطق كشور برگزار می‌شوند و یك هفته قبل و بعد از اربعین به دلیل اینكه عمده افراد ما عازم پیاده‌روی اربعین حسینی هستند، این مسابقات طی این دو هفته تعطیل شده و مجدداً طی روزهای اول و 8 دی‌ماه ادامه می‌یابد.

وی، زمان برگزاری آخرین مسابقه منطقه‌ای را 8 دی‌ماه امسال عنوان كرد و افزود: این مسابقات در 48 رشته و در 5 گروه شامل همسران و دختران و پسران زیر 15 سال و بالای 15 سال برگزار خواهند شد.

تلاش كردیم تا فعالیت‌های قرآنی خود را در تهران متمركز نكنیم

گلشادی با بیان اینكه در برگزاری مسابقات مناطق تمام صفر تا صد توان استان‌ها به كار گرفته خواهد شد، گفت: ما تلاش می‌كنیم تا در سال‌های آینده بتوانیم برنامه‌های قرآنی خود را به صورت متمركز در تهران برگزار نكنیم بلكه آن‌ها را در مناطق اجرا كنیم و هر منطقه نیز حكم كشوری دارد.

مسئول دارالقرآن وزارت دفاع در پایان یادآور شد: می‌توانیم یك فینال برای مسابقات منطقه‌ای در حد كشور برگزار كنیم كه تاكنون ضرورتی برای این كار ندیده‌ایم چون همه مناطق به صورت مجزا و كشوری حساب می‌شوند.

captcha