انتشار تمام آثار قرآنی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس به صورت نرم‌افزاری
کد خبر: 3647502
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
به زودی صورت می‌گیرد؛

انتشار تمام آثار قرآنی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس به صورت نرم‌افزاری

گروه شهرستان‌ها: مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با اظهار اینکه به تازگی در بخش تولید آثار نرم‌افزاری ورود پیدا کرده‌ایم، گفت: به زودی تمام آثار قرآنی این مجموعه به صورت نرم‌افزاری منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تحولات این مجموعه، اظهار کرد: از تحولاتی که به زودی در این بنیاد شاهد آن خواهیم بود می‌توان به تحقیقات در زمینه مسائل روز جوانان و جامعه نظام اسلامی به همراه تحقیق درباره نیازهای فرهنگی جامعه و مسائل سیاسی روز جهان اسلام اشاره کرد.
حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار با اشاره به اینکه کار این بنیاد کارهای بنیادین و مرجع‌محور در گذشته بوده است، ادامه داد: در فقه، مجموعه‌های عظیمی احیا کردیم که مراجع عظام تقلید از آن تجلیل کردند.
وی افزود: در گذشته از برکات حضور عالمان برحسته‌ای در حوزه و دانشگاه مانند مرحوم آیت‌الله محمد واعظ زاده خراسانی بهره می‌بردیم که با از دست دادن آن‌ها، الان تأکید داریم از ظرفیت محققان حوزه و دانشگاه و ظرفیت موجود به بهترین نحوه استفاده شود.
استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه‌های قم و مشهد
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، از  دیگر تحولات جدید را برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح از ظرفیت خادمیاران برجسته علمی که عاشق خدمت به امام رضا(ع) هستند و دوست دارند کار فرهنگی انجام بدهند، استفاده خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: در بخش دیگری از فعالیت‌ها از ظرفیت محققان و پژوهشگران حوزه‌های علمیه قم و مشهد استفاده خواهیم شد.
حجت‌الاسلام شریعتی تبار با اشاره به اینکه محل و مکان بنیاد محدود است و دارای ظرفیت خاصی است، گفت: با حرکت به سمت ایده‌آل و بالندگی در علوم اسلامی در آینده شاهد تحولات در این بنیاد خواهیم بود. 
وی با تاکید بر اینکه معتقدیم خروجی فرهنگ نتیجه و تاثیر خودش را در عمل دارد، اظهار کرد: وقتی یک کتاب فقهی مهمی توسط محققان این بنیاد تولید شده است قطعا به دست عموم مردم نمی‌رسد و متقاضی آن اساتید برجسته حوزه در مقطع خارج و اساتید بالای حوزه هستند.
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، با تأکید بر نیاز جامعه به نرم‌افزارهای قرآنی و اسلامی به ویژه در بخش کودکان، اضافه کرد: در بخش نرم‌افزاری نیز جدیدا ورود پیدا کردیم و به زودی تمام فعالیت‌های قرآنی این بنیاد توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) در قم به صورت نرم‌افزار منتشر خواهد شد.
captcha