عزاداری مردم لرستان در ایام محرم دارای ارزش است
کد خبر: 3647601
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
آیت‌الله میرعمادی:

عزاداری مردم لرستان در ایام محرم دارای ارزش است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که عزاداری مردم لرستان در ایام محرم دارای ارزش است، گفت: آیین گِل‌مالی مردم لرستان تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، پنج‌شنبه، ششم مهرماه در جلسه شورای اداری استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: عزاداری مردم لرستان در محرم همانند رزم آن‌ها در دوران دفاع مقدس الگو و نمونه است.
وی با اشاره به این‌که عزاداری مردم لرستان در ایام محرم دارای ارزش است، افزود: آیین گل‌مالی مردم لرستان که در عاشورای حسینی انجام می‌گیرد باید تقویت شود.
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که امام حسین(ع) با قیام خود اسوه حریت، مردانگی، شجاعت، شهامت و آزادگی است، عنوان کرد: امام حسین(ع) الگوی مقاومت در برابر ظلم است، اگر امروز در دنیا ظلم مورد تنفر است به‌خاطر قیام امام حسین(ع) است.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: اگر امروز آمریکا مورد تنفر دنیا است به‌خاطر انقلاب اسلامی ایران است، زیرا انقلاب اسلامی الگو گرفته از قیام امام حسین(ع) است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان پیاده‌روی اربعین حسینی را اجتماع عظیمی که اقتدار شیعه را به رخ دنیا می‌کشد دانست و اظهارکرد: مکتب حسین بن علی(ع) هنوز زنده است و امروز نیز خون شهید روح تازه‌ای به کالبد جامعه می‌دهد.
امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر این‌که حضور مدیران استانی در میان مردم در عزاداری برای سیدالشهدا(ع) بسیار مهم است، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) برای ما افتخار بزرگی است، بنابراین باید تلاش شود که هیئت‌ها به شکل مطلوب و درستی عزاداری کنند.
وی با بیان این‌که معیشت، بیکاری و مسائل اقتصادی بزرگ‌ترین مشکلات مردم لرستان است، افزود: همه مدیران برای توسعه استان همکاری کنند، زیرا یک دست صدا ندارد.
آیت‌الله میرعمادی اضافه کرد: مردم نتیجه پایلوت اقتصاد مقاومتی بودن استان را طلب می‌کنند و مدیران باید پاسخگوی مطالبه مردم باشند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: حجت بر همه مدیران تمام است، مردم شایسته خدمت هستند، بنابراین همگی در سال تولید و اشتغال با عزم جدی و مدیریت جهادی به صحنه بیایند، زیرا در پایان سال باید اعلام شود که استان چه میزان تولید و ایجاد اشتغال داشته است.
captcha