تاسوعا و عاشورا؛ مظاهر مقاومت/ هدف غایی تجزیه عراق، شكستن جبهه مقاومت است
کد خبر: 3647737
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله ایمانی مطرح كرد:‌

تاسوعا و عاشورا؛ مظاهر مقاومت/ هدف غایی تجزیه عراق، شكستن جبهه مقاومت است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأكید بر اینكه عرض ادب ما در تاسوعا و عاشورا حسینی، باید شایستگی لازم را داشته باشد، این دو را مظهر مقاومت و ایستادگی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 7 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به ایام محرم‌الحرام، گفت: ایستادگی، مقاومت، صبر و استقامت از جمله ارزش‌هایی است كه امام حسین(ع) آن‌ها را در عاشورا متبلور ساخت.

وی با بیان اینكه مقاومت، رمز پیروزی امام حسین(ع) و تمام مكاتب حق بر باطل است، گفت: امام حسین(ع) با مقاومت پیروز می‌شود، انقلاب اسلامی ما هم با مقاومت به اینجا رسیده است و از اینجا به بعد هم با مقاومت حرکت می‌کند؛ سرّ اینکه دشمن اینقدر عصبانی است و هر روز یک توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران طراحی می‌كند همین عنصر مقاومت نظام جمهوری اسلامی است.

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر اینكه عرض ادب ما در تاسوعا و عاشورا حسینی، باید شایستگی لازم را داشته باشد، گفت: تاسوعا و عاشورا وظایفی را به عهده ما می‌گذارد که باید به این وظایف توجه لازم را داشته باشیم؛ این دو مظهر مقاومت و ایستادگی هستند؛ تاسوعا روزی است که محاصره امام حسین(ع) به پایان می‌رسد یعنی آنچه باید سپاه به کربلا فرستاده شود فرستاده می‌شود و توام با آوردن امان برای ابوالفضل قمر بنی هاشم(ع) و برادران او از سوی دشمن بود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: عاشورا هم که تابلویی بود همه ارزش‌ها یک طرف این تابلو و پشت آن همه ضد ارزش‌ها؛ اینجا همه خوبی‌ها تجلی پیدا کرده بود و آن طرف همه بدی‌ها لذا بکوشیم و تلاش کنیم عاشورا ما را به این طرف تابلو هدایت کند یعنی به خوبی‌ها هدایت كند و ما را از بدی‌هایی که در سپاه دشمن بود دور كند و این نیاز به تصمیم و اراده دارد که بخواهیم و امیدوارم که در این مسیر اراده و عزم ترک بدی در وجودمان متجلی باشد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع باشكوه شهید محسن حججی اشاره كرد و گفت: در دو سه روز گذشته در زندگی اجتماعی ایران اسلامی یک تحول، دگرگونی، فراز، بلند شدن و یک اوج گرفتن پدیدار شد و آن تشییع جنازه شهید محسن حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف‌آباد بود و بالاخره به آرامگاه حقیقی دفن شدند.

آیت‌الله ایمانی گفت: بعد از چند دهه که جنازه دست به دست می‌شد، این سئوال برای عمده افراد مطرح شد چه شد یک جوان کمتر از سی سال یک کشور، منطقه و حتی شخصیت‌های نخبه جهان را تحت تأثیر خودش قرار داد؟ رهبر معظم انقلاب به این سئوال جواب گفتند اخلاص، هر کجا اخلاص باشد آنجا عزت و همه چیز است و عامل دوم نیت پاک و سوم کار را به موقع انجام دادن و همچنین عامل چهارم جامعه به این کار نیازمند شدن و نیاز داشتن؛ این‌ها عوامل چهارگانه شهید محسن حججی را حجت بر جامعه قرار داد و این نشان عظمت این شهید بزرگوار است که باید قدر او را دانست، عظمت او را درک کرد و او را برای نسل‌های آینده با همین عزت و عظمت حفظ كرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قضایای منطقه گفت: آنچه در اقلیم کردستان از رفراندم گذشت با اینکه سازمان ملل و اتحادیه عرب مخالفت كرد و همسایگان مخالف بودند اما اسرائیل و امریکا پشت سر ماجرا ایستاده بودند چرا؟ آیا اقلیمی که فردا باید برای تأمین مایحتاج زندگیش دستش به این و آن دراز باشد و مسائل اساسی کشورش توسط دیگران حل و فصل شود آیا این عاقلانه بود حرکتی که انجام گرفت؟ امریکا و اسرائیل یک اهداف بلندی را دارند طی می‌کنند، کاری ندارند اقلیم کردستان خیر یا شر ببیند، کردها به نفعشان یا به ضررشان باشد، برای آن‌ها دنیا گاو شیرده است تا آنجایی که هر جا شیری هست باید دوشید؛هر جا منفعتی است باید آن منفعت را برد، حالا خودشان نابود می‌شود بشوند، برای آن‌ها مهم نیست.

وی با بیان اینكه آمریكا و اسرائیل در این قضیه چند هدف مهم را دنبال می‌كردند، گفت: نخست شكستن حرمت قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق؛ آن‌ها با این کارشان یاد دادند به جاهای دیگر که شما هم بیائید قانون اساسی و تمامیت ارضی را بشکنید، این هدف امریکا و اسرائیل بوده است .
آیت‌الله ایمانی افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال این هستند که اعلام کنند قومیت‌های مختلف در همه کشورها حضور دارند، اختصاص به یک کشور و دو کشور نیست، هر کشوری یک قومیت خاصی دارد که در اقلیت است، این‌ها می‌آیند حکومت مرکزی را بشکنند و نادیده بگیرند و به دنبال آن روح ملی‌گرایی باشند و ملی‌گرایی کمکشان بکند و راهشان بیندازد و بیایند مقابل حکومت مرکزیشان بایستند و طبیعتاً همه جا آشوب می‌شود و سلاح‌های آمریکا و اسرائیل به فروش می‌رسد و منافع آمریکا تأمین می‌شود .
امام جمعه شیراز گفت: آمریکا به دنبال این است که خاورمیانه را تغییر بدهد و به كشورهای كوچك، ضعیف و تحت‌الحمایه بازگرداند تا هیچ كشوری عرضه‌ای از خود نداشته باشد و بعد به دل آمریكا و اسرائیل بیایند.

وی اضافه كرد: آن‌ها دنبال خاورمیانه بزرگی هستند که خودشان از 20 سال قبل طراحی کردند و حالا با اقلیم کردستان آن را پیگیری کردند، فضا را برای ورود ارتش ترکیه به کرکوک و موصل آماده کردند که ترکیه بیاید در کرکوک و موصل و دیگر بماند و همین درس بشود برای دیگر کشورهای همسایه و طبیعتاً منطق مقاومت و جبهه مقاومت ضعیف می‌شود.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: اكنون ترکیه به جبهه مقاومت پیوسته است و وقتی که آمد لشکرکشی كرد، از جبهه مقاومت خارج می‌شود و از جبهه که خارج شد جبهه مقاومت ضعیف می‌شود یعنی آمریکا می‌خواهد مقاومت را بشکند و از بین ببرد .

captcha