تكاپوی مردم شیراز برای احداث یادمان سردار همیشگی عرصه‌های عاشقی/ مسئولان هم با مردم همراه شدند
کد خبر: 3649255
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

تكاپوی مردم شیراز برای احداث یادمان سردار همیشگی عرصه‌های عاشقی/ مسئولان هم با مردم همراه شدند

گروه اجتماعی ـ اخیراً پویش مردمی در فضای مجازی تلگرام راه‌اندازی شده است كه در آن جمع زیادی از مردم شیراز درخواست احداث یادمان سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری را در جوار مزار شهید دوران دارند.

به گزارش ايكنا از فارس، همین چند روز پیش بود كه مراسم تشییع باشكوه و پر از اقتدار و عزت شهید محسن حججی، اسطوره راه مقاومت در دفاع از حریم‌های آل‌الله در نقاط مختلف كشورمان، اوج عزت‌خواهی و اقتدار ملت ایران را برای همه جهانیان ترسیم كرد.

 

ترسیم دوباره صحنه‌ای از حماسه عاشورا، جهانیان را در بهت فرو برد

همه دنیا از دیدن این همه شور و اشتیاق و استقامت و عزت‌خواهی یك ملت به وجد آمده بودند. تا پیش از این هیچكس حتی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌كرد كه در چنین ایامی صحنه‌ای عظیم و پر از اقتدار از حماسه عظیم عاشورا توسط یكی از عاشوراییان پیش چشم جهانیان دوباره ترسیم شود.

 

راه و رسم عاشوراییان همیشه خلق حماسه‌های عظیم است

آری! همیشه تا بوده و هست راه و رسم عاشوراییان، خلق حماسه‌های عظیمی است كه تا ابد در ذهن تمام آزادگان عالم می‌ماند. هر كدامشان به سهم و وسع خویش در این صحنه هنرنمایی می‌كنند. حماسه‌سازی یكی تبدیل به خبر یك تمام رسانه‌های دنیا می‌شود اما آن یكی دلاورمرد تمام عرصه‌های عشق و ایثار در خلق حماسه‌ها به بانوی دو عالم اقتدا كرده و راه گمنامی را طی می‌كند.

 

سرداری كه در حماسه‌سازی به سید و سالار شهیدان اقتدا كرد

سردار بی سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری را می‌گویم. همان‌كه عشق‌بازی او شهره آفاق شد؛ هم او كه در حماسه‌سازی به سید و سالار شهیدان اقتدا كرد و تمام عمر خود را چه قبل از انقلاب، چه دوران دفاع مقدس و چه دفاع از حریم‌های آل الله صرف دفاع از نهضت عظیم عاشورا كرد تا اینكه در این راه پر از افتخار و عظمت، به اربابش پیوست.

 

ترسیم راه عشق و عاشقی برای تمام سرگشتگان عالم در عصر حاضر

به راستی چه زیبا راه و رسم عشق را برای همه عاشقان و سرگشتگان عالم ترسیم كرد. همچون علی(ع) پر از اقتدار زندگی كرد، همچون حسین(ع) آزاده و سرشار از استقامت در راه حفظ مكتب حق جنگید و به شهادت رسید و سرش بر بالای نیزه رفت و همچون بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) راه گمنامی را بعد از شهادت طی كرد. همان اسطوره‌ای كه عكس سر بریده‌اش بر سر نیزه‌های جنایتكاران داعش تمام دنیا را بهت زده‌ كرد و دل‌های عاشقان و آزادگان را لرزاند.

اما اكنون بعد از گذشت 3 سال از شهادت این سردار همیشگی صحنه‌های عشق و ایثار، خیل عظیم مردم شیراز به راه افتاده‌اند؛ همه یك چیز می‌خواهند و آن رفع مظلومیت و گمنامی این دلاورمرد حماسه‌هاست و در این راستا پویش مردمی درخواست احداث یادمان شهید عبدالله اسكندری، در فضای مجازی تلگرام به راه افتاده است.

 

همه مردم و مسئولان شیراز به راه افتادند

در این پویش عظیم همگان اعم از مسئولان و مردم استان فارس عضو هستند و بسیاری از مسئولان ارشد استان همانند مدیركل صدا و سیمای فارس، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و همچنین مسئولان شهری شیراز همچون اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در این راه همراه شده‌اند و قول مساعد همكاری را برای این كار داده‌اند.

علاوه بر این‌ها شب گذشته نیز چند تن از مسئولان نظامی استان همچون فرمانده سپاه فجر فارس، رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس دیداری با خانواده شهید اسكندری داشتند كه در این دیدار سردار غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس علاوه بر اعطای نشان درجه سرتیپی آن سردار شهید به خانواده ایشان از سوی ستاد كل نیروهای مسلح، خبر از احداث المان شهید اسكندری را در شیراز داد.

در این پویش همه مردم درخواست احداث یادمان شهید عبدالله اسكندری در كنار شهید مزار دوران، شهید معروف و شاخص دوران دفاع مقدس شیراز در گلزار شهدا را دارند.

 

خواسته به حق مردم شیراز، احداث یادمانی برای شهید اسكندری است

علی‌رغم اینكه پیكر شهید عبدالله اسكندری هیچگاه به وطن بازنگشت و خود خانواده شهید نیز به هیچ عنوان به مبادله پیكر ایشان با رهایی اسرای جنایتكاران داعش راضی نشدند، اما خواسته به حق مردم قدرشناس شیراز هم‌اكنون احداث المان و یادمانی برای این شهید مظلوم و پر از اقتدار و افتخار این دیار است تا حداقل ذره‌ای بتوانند به ساحت مقدس این شهید بزرگوار ادای احترام و دین داشته باشند.

از نقاط مثبت این پویش، حضور اقشار مختلف مردم اعم از هنرمندان، نویسندگان، كارگردانان، خبرنگاران، اصحاب رسانه و غیره است كه همه آن‌ها برای ابراز ارادت به ساحت مقدس این شهید مدافع حرم، اعلام آمادگی كرده‌اند.

 

اشاره به آثار مرتبط با شهید عبدالله اسكندری

پیش از این كتاب «سِرّ سَر» از نجمه طرماح درباره این شهید بزرگوار به چاپ رسیده است و هم‌اكنون طبق اعلام اكبر صحرایی، یكی از نویسندگان نامی عرصه دفاع مقدس كتاب دیگری از شهید اسكندری در دست چاپ است كه به یاری خدا در آینده نزدیك رونمایی خواهد شد.

همچنین طبق اعلام سیدتقی سهرابی، مدیركل صدا و سیمای فارس بناست تا مستندی فاخر برای شهید عبدالله اسكندری به‌همت این مركز تولید شود.

كلام آخر اینكه امید است بتوان به وسیله چنین اقدامات متحد و یكپارچه و منسجمی غبار فراموشی و غربت را از چهره مفاخر استان فارس كه تمام 15 هزار شهید آن از افتخارات بزرگ این استان هستند، زدود.

انتهای پيام

captcha