برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان خراسان رضوی
کد خبر: 3649531
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

برگزاری سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، یادواره شهید ورزشکار مدافع حرم رضا سنجرانی، صبح امروز، 13 مهرماه در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و تا ساعاتی دیگر به کار خود پایان می دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، یادواره شهید ورزشکار مدافع حرم رضا سنجرانی، صبح امروز، 13 مهرماه در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و تا ساعاتی دیگر به کار خود پایان می دهد.
مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان خراسان رضوی برگزار شد
در آغاز  این مراسم جلیل اشرفی، قاری قرآن کریم به تلات آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس جوادی، دوست شهید مدافع حرم رضا سنجرانی گفت: امروز مصادف با هفتم این شهید است.
وی با بیان اینکه شهید سنجرانی متولد 1356، دارای مدرک کارشناسی و کارمند بانک ملی بود، عنوان کرد: وی اولین شهید مدافع حرم در بانک ملی و کل جامعه بانکداری بود و تا به حال از این جامعه به جز سنجرانی شخصی شهید نشده است.
مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان خراسان رضوی برگزار شد
جوادی ادامه داد: قبل از سفر دوم شهید سنجرانی به سوریه، شبی از تمرین ورزش رزمی به همراه رضا برمی‌گشتم، او جراحت‌های بسیاری دیده بود و درد زیادی از ناحیه پا داشت، به او گفتم تو از لحاظ مالی و خانوادگی کمبودی نداری، چرا به سوریه می‌روی؟
وی در ادامه این خاطره افزود: اشک در چشمان رضا جمع شد و به من گفت: «نمی‌توانم یک جا بنشینم و به مدافعان حرم نپیوندم و نمی‌دانم چگونه باید جواب اهل بیت(ع) را بدهم». از یکی از دوستان دیگرم شنیدم که رضا به او گفته بود «قبل از عاشورا به شهادت خواهم رسید».مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان خراسان رضوی برگزار شد
جوادی با بیان اینکه شهید سنجرانی به یاد شهدای عاشورا از هفتم محرم آب ننوشید، ابراز کرد: فکر نمی‌کردم بعد این جراحت‌ها رضا دوباره به سوریه برود، اما رفت و به شهادت رسید؛ خلأ حضور شهید سنجرانی در جمع‌های دوستانه ما همچنان حس می‌شود.  
وی در پایان ابراز کرد: شهید سنجرانی به برادر خود وصیت کرده بودند که بعد از شهادت زیر عکسش بنویسند «عاشقان بی‌کفن‌ها با کفن بیگانه‌اند/ روی جسم پاره ما بوریا باید کشید».
مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان خراسان رضوی برگزار شد
گفتنی است، آیین‌نامه این رقابت‌ها براساس‌ آیین‌نامه مسابقات قرآن اوقاف است و سهمیه هر استان برای اعزام به مرحله کشوری یک نفر در هر رشته است. 
یادآور می‌شود، در سومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران، جوانان و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، متسابقان اقا و خانم در رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ 1 و 10 جزء به مدت یک روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
captcha