لزوم فرهنگ‌سازی برای افزايش موقوفات قرآنی
کد خبر: 3652981
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

لزوم فرهنگ‌سازی برای افزايش موقوفات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئيس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خيريه البرز گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، رسانه‌ها و ايجاد وقف‌های قرآني محقق می‌شود.

حجت الاسلام احمد اشرفی، رئيس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خيريه البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به ایجاد موقوفات قرآنی و وقف برای قرآن اظهار كرد: فرهنگ قرآنی در رشد و تعالی جامعه و پیشرفت و توسعه آن و از سویی رشد و بالندگی نوجوانان و جوانان تاثیر بالایی دارد.
وی با تأکید بر فراگیری قرآن و گسترش قران در بین آحاد جامعه، تصريح كرد: سعادت و جاودانگی انسان در گرو انس و مودت با قرآن است که باید در زندگی‌ توجه و عمل به قرآن در اولویت برنامه‌ها باشد.
 اين مسئول گفت: قرآن کتابی هدایت‌ بخش است که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) انسان را از بسیاری از گمراهی ‎ها باز می‌‌دارد که در کنار قرائت قرآن باید عمل و تدبر در قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد.
اشرفی بیان کرد: یکی از موقوفات فرهنگی، وقف در راستای امور قرآنی است  که در اين راستا بايد با فرهنگ‌سازی بتوان تعداد موقوفات قرآنی را در اين استان افزايش داد.
رئيس امور قرآنی اداره اوقاف و امور خيريه استان البرز ابراز كرد: وقف و موقوفات همواره در توسعه فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و درمانی یک جامعه تاثیر بسزایی داشته و دارد که از جمله موقوفات تاثیرگذار در توسعه فرهنگی یک جامعه اسلامی قرآنی ،موقوفات قرآنی است.
وی گفت: از واقفين و مردم فهيم و ولايتمدار استان البرز درخواست داريم كه در خصوص وقف موقوفات قرآن این موهبت الهی که در جامعه کنونی محجور واقع شده در جهت گسترش آموزه‌های قرآنی با اداره‌كل اوقاف اين استان  همکاری کنند.

captcha