افتتاح دفتر دائمی موکب احمدبن موسی(ع) در حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 3657100
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳

افتتاح دفتر دائمی موکب احمدبن موسی(ع) در حرم شاهچراغ(ع)

گروه اجتماعی: دفتر دائمی موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه دفتر دائمی موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) امشب، 4 آبان‌ماه با حضور علما، فضلا و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس، سیدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای فارس، آیت‌الله سیدعلی میلانی، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) حضور داشتند.

آیت‌ا‌لله دستغیب در این مراسم ضمن قدردانی از همه کسانی که در تشکیل موکب احمدبن موسی(ع) همت گمارده‌اند، گفت: بر حسب روایات اسلامی، زیارت اربعین از نشانه‌های مومنین است و امروز نیز مشاهده می‌کنیم که با اراده خداوند و از برکات انقلاب اسلامی و این نظام مقدس جمهوری اسلامی این زیارت با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

وی، برپایی باشکوه زیارت اربعین را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های امام(ره) و رهبری و مردم عزیز و وفادار به مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: امروز تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و همراهی و مساعدت نهادها و سازمان‌های نظامی و عموم مردم محب و عاشق امام حسین(ع) این راه همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین تأکید کرد که برپایی زیارت باشکوه اربعین حسینی و همچنین مساعدت و مشارکت در این راه، علاوه بر اینکه یک عبادت بزرگ و تعظیم شعائر الهی است، نشانه تقوا نیز هست.

میلاد امیری‌نژاد، مسئول کمیته روابط عمومی اطلاع‌رسانی موکب احمدبن موسی(ع) نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت این موکب پرداخت و گفت: 38 موکب از استان فارس با نام مبارک احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین حسینی در عراق فعالیت می‌کنند که بهترین آن در کربلا و شلمچه برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شبانه 10 هزار زائر اربعین حسینی را در موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی پذیرا خواهیم بود، به افتتاح دفتر دائمی موکب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: این دفتر به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی برای اربعین حسینی برپا شده است.

امیری نژاد ضمن قدردانی از همراهی و همکاری آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برای اختصاص این دفتر در یکی از بهترین نقاط حرم مطهر گفت: افتخار ما این است که نوکری زائران امام حسین(ع) را بر عهده داریم و امیدواریم بتوانیم به نحو احسنت این مهم را به سرانجام برسانیم.

captcha