دشمنی دشمنان با ایران، به خاطر حاكمیت اسلام است نه موشك/ فرهنگ قرآن، ظلم‌ستیزی است
کد خبر: 3657493
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
جمشیدی:

دشمنی دشمنان با ایران، به خاطر حاكمیت اسلام است نه موشك/ فرهنگ قرآن، ظلم‌ستیزی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد تأكید كرد: از زمانی كه انقلاب پیروز شد و اسلامیت در كنار جمهوریت قرار گرفت، دشمنی دشمنان نیز شروع شد؛ چرا كه آنان با اسلام مخالف هستند نه با موشك.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، امیر وجیه‌الله جمشیدی، فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد امروز، 6 آبان‌ماه در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن كاركنان پایور و وظیفه نزاجا منطقه 2 كشور كه در شیراز، حافظان قرآن را حاملان فرهنگ قرآنی دانست و گفت:‌ فرهنگ قرآنی یعنی دارای اخلاقیات بوده و دین‌داری و ظلم‌ستیزی را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد یادآور شد:‌ امروز اگر ایران اسلامی در مقابل دشمنان كه با تمام قوا در مقابل جامعه ما ایستاده‌اند و تمامی دشمنان ما چه در ظاهر و چه پنهان با اتحاد و انسحام در مقابل ما صف‌آرایی می‌كنند به خاطر وجود اسلام ناب محمدی در آن است.

وی گفت: از زمانی كه انقلاب پیروز شد و اسلامیت در كنار جمهوریت قرار گرفت، دشمنی دشمنان نیز شروع شد چرا كه آنان با اسلام مخالف هستند نه با موشك، حقوق و بشر و بحث قومیت‌گرایی ما و تمام این‌ها بهانه‌ها و ابزارهایی است كه بتوانند به خواسته‌های شوم خود برسند و به تعبیر دیگر دشمنان ما اعجاز قرآن را فهمیده‌اند لذا به دنبال مبارزه با آن هستند چرا كه ظلم‌ستیزی و مقاومت جزو آموزه‌های قرآن است.

جمشیدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری این مسابقات میزبانی حاملان و عاملان قرآن برای شیراز را افتخار و مایه بركت دانست و گفت: قیام كربلا كه نشئت گرفته از آموزه‌های قرآن كریم است.

وی با یادآوری اینكه مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیامشان احیای دین جدش و همچنین امر به معروف و نهی از منكر بوده است، افزود: همواره شیعیان علاقه خاصی به امام حسین(ع) دارند اما وقتی كه سخن از قیام آن حضرت به میان می‌آید برخی تنها به بحث تشنه بودن آن حضرت توجه دارند در صورتی كه امام حسین(ع) تشنه لبیك بود چنانچه فرمودند كیست كه مرا یاری كند.

جمشیدی با بیان اینكه قطعاً حاملان و عاملان قرآن كریم در مسیر امام حسین(ع) گام برداشته و از یاران واقعی آن حضرت هستند، گفت: اگر بخواهیم قرآن را در یك جمله و یا دو كلمه توصیف كنیم باید بگوییم كه قرآن یك كتاب و یك امت است یعنی قرآن عامل وحدت تمام مسلمانان در دنیاست و تمام جوامع بشری را به سمت تكامل و رشد و پیشرفت سوق می‌دهد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با تأكید بر اینكه اگر آموزه‌های قرآن كریم بر جوامع انسانی حاكم شود، قطعاً راه سعادت و پیشرفت را طی خواهیم كرد، گفت: امروز جوامع بشری، دنیا تمدن و پیشرفت اختراعات است اما سئوال اینجاست كه اخلاقیت و انسانیت در كجا قرار دارند لذا جامعه انسانی منهای قرآن جامعه درنده‌ای است كه خلق و خوی آن به سمت حیوانات درنده می‌رود.

وی، مصداق این ادعا را كشتار گسترده مسلمانان در نقاط مختلف دنیا اعم از میانمار، یمن، سوریه، عراق و غیره عنوان كرد و گفت: این جامعه متمدن و پیشرفته كه دم از پیشرفت و تكنولوژی می‌زد تا چه حد خود را شبیه به حیوانات كرده است.

جمشیدی با یادآوری آیاتی از قرآن كریم اظهار كرد: یكی از گرفتاری‌های امروز جامعه بشری فراموش كردن عامل وحدت بودن قرآن كریم و چنگ زدن به این ریسمان الهی است لذا كشورهای اسلامی باید از تفرقه بپرهیزند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان‌های فارس و كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه ایران اسلامی از مكتب و مرام پیروی از آموزه‌های قرآن و عترت پیروی می‌كند، گفت: قرآن سرلوحه جامعه اسلامی ماست و مقام معظم رهبری نیز به این مهم اهتمام ویژه‌ای دارند و مصداق آن نیز تأكید بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در كشور است.

وی یادآور شد: اگر در كشور خود 10 میلیون حافظ قرآن كریم داشته باشیم قطعاً جامعه‌ای خواهیم داشت كه 50 میلیون نفر آن قرآنی هستند كه شاید همه آن‌ها حافظ قرآن نباشند اما قطعاً آن 10 میلیون نفر بر روی خانواده‌ها و اطرافیان خود تأثیرگذارند.

captcha