کرسی‎های قرائت همراه با تفسیر و حفظ برگزار شود
کد خبر: 3659147
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

کرسی‎های قرائت همراه با تفسیر و حفظ برگزار شود

گروه فعالیت‎های قرآنی: عضو هیئت علمی جامعة‌‎المصطفی(ص) بر لزوم گسترش کرسی‎های قرائت در اماکن مقدس و عمومی همراه با تفسیر و حفظ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا شهیدی پور امروز در شورای توسعه قرآنی استان قم گفت: جلسات شورای توسعه قرآنی استان قم یابد ماهی یک بار و یا حداقل در هر فصل برگزار شود تا تحولات قرآنی را در استان رصد کند.
وی افزود: استان قم، در زمینه شکل، تنوع و مخاطبان فعالیت‎های قرآنی یک استان ویژه به شمار می‎رود؛ آستانه کریمه اهل بیت(ع) عظیم‎ترین فعالیت‎های قرآنی کشور را برگزار می‎کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: خوشبختانه فعالیت‎های خوبی در قم انجام می‎شود و تنوع این فعالیت‎ها نیز بسیار خوب است؛ حوزه پژوهش، آموزش و ترویج باید به یک میزان توسعه یابد و نباید کل فعالیت‎ها را در عرصه ترویجی خلاصه کنیم.
داور بین‎المللی مسابقات قرآن بیان کرد: در زمینه پژوهش نیز نهادهایی چون حوزه علمیه و جامعه المصطفی و مراکز آموزش عالی و.. ظرفیت عالی برای فعالیت های قرآنی به شمار می روند.
وی گفت: نسبت به تفسیر وتدبر باید فعالیت های گسترده‎ای انجام دهیم ولی این فعالیت‎ها باید روی حفاظ تمرکز بیشتری داشته باشیم؛ کرسی‏ های قرآنی باید کرسی تلاوت، حفظ و تفسیر باشد؛ جلسات قرآنی نباید به جلسه تجوید و تفسیر منفک باشد؛ آموزش قرآن باید جامعیت داشته باشد.
شهیدی پور بیان کرد: در این جلسات نقش هدایت و هماهنگی باید به خوبی انجام شود و اعضای این جلسه، فعالیت های خود را معرفی و در کل، یک تقسیم کار مشترک انجام شود.
وی گفت: فعالیت‎های قرآنی در اوج است که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه خیلی از فعالیت ها راکد می‎ماند؛ به همین دلیل باید موسسات و فعالان، فعالیت‎های خود را به پیش ببرند و در ادامه، بودجه ها به بهترین طرح‎ها اختصاص می‎یابد.
عضو شورای توسعه فعالیت‎های قرآنی استان قم بیان کرد: حافظان باید در نظام آموزش عالی ورود کنند؛ البته کمک هایی انجام می شود ولی باید به حافظان کل قرآن امتیازات خاصی در این عرصه قائل شویم؛ حمایت ها از حفاظ و قاریان و مفسران قرآن باید جدی باشد.
وی گفت: در بخش تفسیر باید به دنبال توسعه تفسیر کاربردی و ساده باشیم که در مساجد برای مردم بیان شود؛ اساتید نباید مباحث تفسیری را به شکل سنگین و پیچیده بیان کنند؛ مباحث و دروس تفسیری نیز باید تا حد یک ربع بیان شود.
captcha