ورود بیش از 290 هزار زائر پیاده تا امروز
کد خبر: 3664647
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

ورود بیش از 290 هزار زائر پیاده تا امروز

گروه اجتماعی: رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده با اشاره به ورود بیش از 290 هزار زائر پیاده تا امروز، گفت: با توجه به پیش‌بینی حضور 370 هزار زائر پیاده حدود 300 مرکز اسکان تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحسن علوی، رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) بیان کرد: در ابتدا پیش‌بینی حضور 350 هزار زائر پیاده را داشتیم اما با توجه به رشد آماری و اینکه تعداد قابل توجهی زائر پیاده از روستاهای اطراف مشهد صبح روز شهادت به پابوسی امام رضا(ع) مشرف خواهند شد، پیش‌بینی می‌شود 370 هزار زائر پیاده در سالروز شهادت امام هشتم به مشهد تشرف یابند.
وی ادامه داد: تاکنون 291 هزار و 728 زائر پیاده به مشهد وارد شده‌اند که تعدای از این بزرگواران مراکز اسکان مشخصی دارند اما به لحاظ فرهنگی از ارائه خدمات جمعیت خدمتگزار بهره‌مند می‌شوند.
علوی با اشاره به ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی از سوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) افزود: 80 هزار زائر پیاده در قالب کاروان‌های مشخص توسط رئیس کاروان برای جانمایی و ارائه خدمات از سوی جمعیت خدمتگزاران ثبت‌نام شده‌اند که به این گروه‌ها به لحاظ رفاهی، فرهنگی و درمانی ارائه خدمات می‌شود.
رئیس هیئت مدیره جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: برای ارائه خدمات درمانی برای تعدادی مرکز اسکان یک درمانگاه پیش‌بینی شده که زائر با ارائه کارت مخصوص زائر از خدمات درمانی رایگان استفاده خواهد کرد و در صورت نیاز بیمار به مراکز مجهزتر انتقال می‌یابد.
captcha