اخذ اسناد مالكیت 9 میلیون متر مربع اراضی موقوفه در بیضا
کد خبر: 3664680
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

اخذ اسناد مالكیت 9 میلیون متر مربع اراضی موقوفه در بیضا

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیضا از اخذ و صدور سند مالکیت بیش از 9 میلیون متر مربع از اراضی موقوفه این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد قاسم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیضا امروز، 27 آبان‌ماه ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام هفته وقف به ارائه گزارشی از عملكرد این اداره طی سال جاری پرداخت و گفت: در شهرستان بیضا 22 امام‌زاده واجب‌التعظیم،30 موقوفه و بیش از 2 هزار رقبه با نیات مختلف و متنوع وجود دارد که یکی از مناطق مهم استان به جهت داشتن موقوفات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیات بیشتر واقفین در این بخش برپایی مراسم عزاداری و اطعام حضرت سیدالشهدا(ع) است، افزود: در ایام ماه‌های محرم و صفر بیش از 700میلیون ریال به هیئت مذهبی روستاهای این بخش و بیش از 100 میلیون ریال نیز به فقرا و نیازمندان کمک شده است.

قاسم‌پور ادامه داد: همچنین در بخش کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز درسال تحصیلی جدید بیش از 30 میلیون ریال و جهت بازسازی و نوسازی مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان نیز 850 میلیون ریال کمک و مساعدت شده است.

رئیس اداره اوقاف بیضا در ادامه همچنین از اخذ اسناد مالکیت این شهرستان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: با انجام پیگیری و اقدامات لازم توسط این اداره و اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان، اسناد مالکیت بیش از 9 میلیون مترمربع از اراضی وقفی موقوفات مختلف این بخش اخذ و صادر شده است که از این حیث این شهرستان مقام برتر استان را به خود اختصاص داده است.

وی در پایان اضافه کرد: میزان بدهی کشاورزان و باغداران مستأجر اوقاف در این بخش600 میلیون ریال است که از بدهکاران تقاضا داریم به منظور کمک هرچه بیشتر این اداره به نیازمندان و تکمیل پروژه‌های عمرانی نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام كنند.

captcha