ضرورت بیداری امت اسلام در برابر فتنه‌های آمریکا و اسرائیل
کد خبر: 3666449
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱

ضرورت بیداری امت اسلام در برابر فتنه‌های آمریکا و اسرائیل

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر بر بیداری امت اسلام تاکید کرد و گفت: امروز برخلاف گذشته شرایط تغییر کرده و هر روز ممکن است یا فتنه دیگری از آستین آمریکا و اسرائیل بیرون بیاید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران کاشمری در زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) با اشاره به پنجم آذرماه روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل افزود:  بسیج یکی از ارزش‌های معنوی و قابلیت‌های بزرگ یک ملت است.
سفر رهبر معظم انقلاب به مناطق زلزله زده جان تازه‌ای عطا کرد
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: این سفر نه تنها روح و جان تازه‌ای به مردم آسیب‌دیده عطا کرد بلکه از سویی قوت قلب امدادگران شد.
طباطبایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع آسیب دیدگان سخنانی را مطرح کردند و با حضور در چادرهای آسیب دیدگان از نزدیک در جریان وضعیت‌شان قرار گرفتند، اظهار کرد: ایشان از مسئولان با قاطعیت خواستند در امدادرسانی هیچ تعللی نشود و سریع نیازها را تأمین کنند.
وی همچنین از همدلی و همیاری مردم و تلاش‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای هلال‌احمر که شبانه‌روز برای خدمت رسانی تلاش کردند تقدیر کرد.
پیروزی بر داعش نتیجه مقاومت نیروهای مدافع حرم و لطف خداوند است
وی در ادامه که موضوع پیروزی جبهه مقاومت بر جبهه گروهک داعش بخش دیگری از محور سخنانش بود، گفت: جا دارد این پیروزی را به همه نیروهای مقاومت، رزمندگان، نیروهای بسیجی، ایران، عراق، سوریه و نیروهای مدافع حرم تبریک گفت.
خطیب جمعه کاشمر این پیروزی‌ها را نتیجه فداکاری‌ها و مقاومت نیروهای مدافع حرم و لطف خداوند متعال دانست و افزود: این پیروزی به منزله پیروزی بر کفر جهانی است نه بر یک گروهک بی‌سروپا.
وی با بیان اینکه شکست این جلادان بی‌رحم و ضد بشر که پلید و خبیث بودند در واقع شکست آمریکا، انگلیس، صهیونیست و همه دشمنان اسلام بود، اظهار کرد: این گروهک جنایتکار اوراق تاریخ را سیاه و تباه کردند.
طباطبایی با اعلام اینکه از مرور جنایت‌های این گروه جلاد و بی‌رحم روح و روان انسان آزرده می‌شود، به جواب نامه مقام معظم رهبری به سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: همان فرمایشی که امام راحل در خصوص آزادسازی خرمشهر گفتند ایشان به زبان دیگری فرمودند.
وی با تأکید بر اینکه ایشان همچنین فرمودند گمان نکنید که داعش از جنایت‌های خود دست بر می‌دارد، بیان کرد: مسلمانان تا زنده هستند باید بسیجی، رزمنده و آماده مقابله باشند.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه امروز روز فداکاری بوده و باید در برابر این توطئه‌ها شجاع بود در غیر این صورت بر ما غلبه خواهند کرد، عنوان کرد: ما نیازمند نصرت الهی هستیم نباید کاری کرد که خداوند متعال ما را رها کند.
پیروزی نهایی از آن صالحان است.
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت هشتم ربیع‌الاول شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک روز نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) گفت: خداوند وعده داده که پیروزی نهایی از آن صالحان است.
وی با بیان اینکه این وعده خداوند که می‌فرمایند پیروزی نهایی از آن صالحان است، باید جزو باورهای ما باید و اگر کسی تردیدی در این داشته باشد قطعأ در ایمان او باید تردید کرد، افزود: همان‌گونه که بساط داعشی‌های بی‌رحم و جلاد جمع شد به زودی بساط استکبار و ظلم و ستم از روی زمین نیز جمع خواهد شد.
طباطبایی با اعلام اینکه در برابر باطل باید قوی بوده و مقاومت کنیم، بیان کرد: بر اساس وعده‌ای که خداوند متعال داده است، توحید، باور و تفکر دینی و قرآنی و اسلام جهانگیر خواهد شد.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه کسانی می‌توانند جزو یاران امام زمان باشند که شاخص‌های خاصی را داشته باشند، اظهار کرد: منتظر واقعی باید منتظر وقوع چنین اتفاق و وعده‌ای که خداوند داده باشد.
آن‌چنان بر دهان دشمنان بکوبید که دیگر پیشنهاد مذاکره و صلح ندهند
وی در ادامه با تأکید بر اینکه منتظر واقعی باید در برابر ظلم، ستم، استکبار سکوت نکند و مبارزه کند، گفت:  امروز برخلاف گذشته شرایط تغییر کرده و هر روز ممکن است داعش و یا فتنه دیگری از آستین آمریکا و اسرائیل بیرون بیاید.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه امت اسلامی باید بیدار بوده و هر روز انقلابی و آماده باشند، داشتن تفکر انقلابی برای مقابله با دشمن را ضروری دانست و گفت: کسانی که سست ایمان، سازش‌کار و ترسو بودند هم فکر می‌کردند نمی‌توان شاه را بیرون کرد.
وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس(ره) و روز مجلس، از اقشار مختلف مردم شهرستان برای حضور در آئین بزرگداشت هشتادمین سالگرد این عالم شهید و مجاهد خستگی‌ناپذیر دعوت کرد.
captcha