تصمیم احمقانه ترامپ باعث اتحاد مسلمانان درباره فلسطین شد
کد خبر: 3672007
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
آیت الله قرهی:

تصمیم احمقانه ترامپ باعث اتحاد مسلمانان درباره فلسطین شد

گروه اندیشه: آیت‌الله قرهی در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس گفت: کار احمقانه ترامپ از الطاف خفیه خداوند بود که باعث اتحاد مسلمانان در قضیه فلسطین شد.

آیت‌الله روح الله قرهی، رئیس حوزه علمیه امام مهدی (عج) تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در واکنش به اقدام نادرست ترامپ گفت: ترامپ با توجه به همراهی عربستان صعودی تصور می‌کرد الان زمینه برای این قضیه و مطرح کردن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی آماده است، ولی هرگز ترامپ باور نمی‌کرد این کار احمقانه وی باعث اتحاد مسلمانان می‌شود که بلافاصله شاهد متحد شدن جهان اسلام در این قضیه بودیم.

وی افزود: حماقت یکی از چیزهایی است که خدای متعال برای دشمنان اسلام قرار داده است، در روایت هم دعایی وارد شده است که بیان می کند: «الحمد الله الذی جعل عدونا من الحمقا؛ یعنی خدا را شاکریم که دشمنان ما از احمق ها هستند».

آیت‌الله قرهی این اقدام احمقانه ترامپ را از الطاف خفیه خداوند متعال دانست و گفت: متاسفانه در این سال‌ها گروه تکفیری داعش کاری کرده بود که فلسطین در غربت و تنهایی به سر ببرد که این اقدام ترامپ باعث شد، موضوع فلسطین مجددا در افکار عمومی جهان زنده شود، و این حرکت از الطاف خفیه خداوند متعال است.

وی ادامه داد: با ایثار و از جان‌گذشتگی مدافعین حرم توانستیم به یاری خداوند متعال داعش را نابود کنیم و امروز بعد از نابودی داعش تبعا باید مسیر این راه به سمت فلسطین حرکت می‌کرد اما چگونه می‌خواستیم این راه را شروع کنیم؟ که این کار احمقانه ترامپ باعث شد تا این کار انجام شود و افکار جهان به سمت فلسطین حرکت کند و جریان انتفاضه جدید درست شد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: این اقدام احمقانه ترامپ جز اتحاد برای جهان اسلام نسبت به موضوع فلسطین چیز دیگری بوجود نیاورد و خودشان نیز از این کارشان پیشمان شده‌اند.

وی ادامه داد: ما کار ترامپ را به فال نیک می‌گیریم، کما اینکه دیدیم خود ایشان هم عقب‌نشینی کرد و حتی معاون وی بیان کرد که تا دو سال آینده این کار انجام نخواهد شد و امروز هم خود نتانیاهو اعلام کرد ما آنجا نمی‌رویم و در حال بررسی هستیم.

آیت الله قرهی در پایان درباره وظیفه مسلمانان در این برهه حساس انتفاضه فلسطین گفت: دشمن مکر نمود و این لطف خداوند بود که «وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ» و این مکر و حیله دشمن به خودشان برگشت و مسلمانان هم در این موضوع متحد شدند.

وی ادامه داد: الان بهترین موقع برای ادامه این نهضت و انتفاضه فلسطین است و مسلمانان باید این نهضت را ادامه بدهند و عقب‌نشینی نکنند بلکه هر جور شده این نهضت و انتفاضه را تقویت کرده تا افکار دوباره به سمت فلسطین و قدس شریف تا آزادی آن و سرزمین‌های اشغالی شود.

امیرمحسن سلطان احمدی

captcha