فارس هم لرزید/ هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نیست
کد خبر: 3677776
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹

فارس هم لرزید/ هنوز میزان خسارت‌ها مشخص نیست

گروه اجتماعی: در ساعت 23:36 روز 10 دی‌ماه 96 زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر بخش‌هایی از استان فارس و بوشهر را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر در ساعت 23:36 امشب 10 دی‌ماه 96 بخش‌هایی از استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند.
محل وقوع این زلزله حوالی بالاده واقع در استان فارس گزارش شده است که فاصله نزدیک‌ترین شهرها به مرکز زلزله به ترتیب 24 کیلومتری بالاده استان فارس، 24 کیلیومتری خانه زنیان استان فارس و 36 کیلومتری کازرون استان فارس بوده است. همچنین فاصله محل وقوع زلزله تا شیراز 52 کیلومتر و تا بوشهر 128 کیلومتر اعلام شده است.
طبق اعلام خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، در پی وقوع این زمین در بالاده لرزه 5 دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند و همچنین تیم‌های ارزیاب به همراه نیروهای امدادی برای بررسی اوضاع وارد عمل شدند.
تمام بیمارستان‌های استان فارس و بیمارستان نمازی شیراز به حالت آماده باش کامل در آمده است که البته هنوز گزارشی از میزان خسارت‌ها در دسترس نیست.
علاوه بر این‌ها خاکسار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون نیز اعلام کرده است که تیم‌های ارزیابی جمعیت هلال احمر به روستاهای بالاده و دردانه اعزام شده‌اند که بررسی خسارت بالاده به دلیل طولانی بودن مسافت با کمی تأخیر انجام می‌شود.
وی همچنین گفت: با ارزیابی‌های انجام شده، خوشبختانه مشکل خاصی در روستاهای دردانه، بورنجان، پرک و وارک شهرستان کازرون وجود نداشته است.
اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

captcha