شهرداری و شورای شهر شیراز نقش مساجد را كم‌رنگ نكنند/ مهریه سنگین، اشكال شرعی دارد
کد خبر: 3687846
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مرادی:

شهرداری و شورای شهر شیراز نقش مساجد را كم‌رنگ نكنند/ مهریه سنگین، اشكال شرعی دارد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت شیراز از اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز درخواست تا نقش مساجد را كم‌رنگ نكرده و در مصوبات خود به این مهم توجه داشته باشند زیرا مساجد همواره نقش‌آفرین بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس،‌حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز روز گذشته، 13 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با یادآوری نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم تقویت بیش از این پیش این پایگاه‌های انقلاب تأكید كرد.
وی خواستار توجه مدیران شهری به این مسئله شد و از اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز درخواست تا نقش مساجد را كم‌رنگ نكرده و در مصوبات خود به این مهم توجه داشته باشند زیرا مساجد همواره نقش‌آفرین بوده‌اند.
مرادی همچنین به فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اشاره و لزوم تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول این 40 سال یادآور شد و گفت: این انقلاب به برکت خون شهدا و امام راحل به پیروزی رسید و امروز مسئولانی که پست و صندلی گرفته‌اند باید به مردم بگویند که در راستای خدمت به آنان چکار انجام داده‌اند.
امام جمعه موقت شیراز با یادآوری این نكته كه دهه فجر از آن روی، یوم‌الله نامگذاری شد زیرا خداوند حاكم بر امور بوده و در آن قلدران و زورگویان قلمع و قمع شدند و سپس ادامه داد: كسانی كه از بركت خون شهدا به مسئولیت رسیده‌اند،‌ در دهه فجر باید بگویند برنامه آن‌ها برای خدمت به مردم چیست.
وی با بیان اینکه مسئولان باید ایران دیروز، امروز و آینده را برای مردم ترسیم کنند، اظهار كرد: استقلال و عزت دست آورد مهم انقلاب اسلامی است که باید برای مردم تبیین شود.
مرادی در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن ایام فاطمیه اول نیز اشاره كرد و مناقب بانوی دو عالم را برشمرد و گفت:‌ حضرت زهرا(س)، گل سرسبد زنان اثرگذار و مجاهد جهان است به‌طوری‌که امام زمان (عج) نیز به وجود ایشان افتخار می‌کند.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سبک زندگی علوی و فاطمی نیز گفت: حضرت زهرا (س) به حدی برای پدر قابل‌احترام بود که از جانب رسول خدا(ص) ام‌ابیها خوانده می‌شد و به لحاظ اهمیت به نظام خانواده یک الگوی تمام‌عیار برای زنان جهان محسوب می‌شود.
وی با یادآوری فرازهایی از سبك زندگی حضرت زهرا(س)، بر این نكته تأكید كرد كه امروز برای ازدواج خود نباید مهریه‌های سنگین در نظر بگیریم زیرا اشكال شرعی دارد.
مرادی با بیان اینكه سبک زندگی حضرت زهرا(س) در بعد تعلیم و تربیت و شوهرداری و تمام عرصه‌ها برای زنان یک الگو است، گفت: صبوری و خوش‌خلقی دو ویژگی بارز دیگر زهرای مرضیه بود که چنین شاخصه‌هایی زندگی ساز و جامعه‌ساز است و زنان ما باید با الگو قراردادن فاطمه(س) کانون خانواده خویش را حفظ کنند.

captcha