برگزاری دو جشنواره آیات به‌صورت بین‌المللی/ فارس؛ استان استثنای مجری برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3690864
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
تن به ایكنا خبر داد:

برگزاری دو جشنواره آیات به‌صورت بین‌المللی/ فارس؛ استان استثنای مجری برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینكه جشنواره آیات در 11 استان برگزار خواهد شد، گفت: دو جشنواره به‌صورت بین‌المللی و مابقی به صورت ملی برگزار می شوند.

علی تن، معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه جشنواره آیات در سال جاری در 11 استان برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره‌ها در 11 رشته متفاوت و در 11 استان كشورمان برگزار خواهد شد.

اشاره به استان‌های میزبان جشنوار‌ه بین‌المللی
وی با بیان اینكه از این تعداد دو جشنواره به‌صورت بین‌المللی و مابقی به‌صورت ملی برگزار می‌شوند، افزود:‌ جشنواره كاریكاتور به میزبانی تهران و جشنواره خوشنویسی به میزبانی مشهد مقدس به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهند شد.

هر استان در هر سال تنها میزبان یك برنامه قرآنی خواهد بود
تن اظهار كرد: به دلیل محدودیت‌های اعتباری كه داریم، استان‌هایی كه امسال هفته قرآن و عترت را برگزار كردند، در سال جاری میزبان جشنواره آیات نخواهد بود و در سال آینده این جشنواره‌ها را برگزار خواهند كرد.

فارس هم میزبان جشنواره آیات و هم هفته قرآن و عترت است
معاون اداره‌كل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال این نكته را یادآور شد كه در میان تمام استان‌ها، تنها استان فارس، استان استثنای ما بود كه در سال جاری هم میزبان هفته قرآن و عترت و هم میزبان جشنواره آیات شده است.

اسامی استان‌های میزبان جشنواره ملی آیات
وی با اشاره به استان‌های میزبان جشنواره آیات گفت: فارس میزبان جشنواره تئاتر، همدان تصویرسازی، زنجان پوستر، یزد نقاشی خط، گلستان نقاشی، لرستان شعر، كرمان داستان، اصفهان تذهیب نگارگری و گل و مرغ و تذهیب، آذربایجان شرقی آواها و نغمات دینی هستند.

captcha