پیشرفت 70 درصدی ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع)/ دعوت از مردم جهت مشاركت
کد خبر: 3704756
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
قاسمی به ایكنا خبر داد:

پیشرفت 70 درصدی ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع)/ دعوت از مردم جهت مشاركت

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینكه كار ساخت نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) تاكنون 70 درصد پیشرفت داشته است، گفت: كارگاه ساخت این ضریح در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) قرار دارد كه از مردم هم جهت بازدید از این كارگاه و هم مشاركت در ساخت آن دعوت می‌كنیم.

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در گفت‌‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به ساخت نیم‌ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) به‌همت هنرمندان شیرازی گفت: در ضلع جنوب غربی حرم مطهر امام حسین(ع) در كربلای معلی، خیمه‌گاه آن حضرت مستقر است كه در آن ابتدا خیمه‌گاه حضرت اباالفضل(ع)، سپس خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت زینب(ع) و بعد از آن خیمه‌گاه امام سجاد(ع) قرار دارد.
وی با بیان اینكه این افتخار نصیب شیرازی‌ها شده است كه بتوانیم نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) را در شهر خودمان بسازیم، گفت: چون فضا، یك فضای كامل نیست لذا ما باید یك نیم ضریح برای این خیمه‌گاه بسازیم كه ارتفاع آن 4 متر و 90، طول آن 4 متر و 60 سانتی متر و عرض آن یك متر و 30 سانتی‌متر خواهد بود.

هم‌اكنون در مرحله نقره‌كاری نیم ضریح قرار داریم
قاسمی با تصریح اینكه ساخت سازه چوبی این نیم ضریح تمام شده است، گفت: هم‌اكنون در مرحله نقره‌كاری نیم ضریح خیمه‌گاه امام سجاد(ع) هستیم كه این كار در كارگاهی كه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزة‌بن‌موسی‌الكاظم(ع) قرار دارد، در حال انجام است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: چون این نیم ضریح در خیمه‌گاه در كربلای معلی نصب خواهد شد، مردم دوست دارند كه آن را مشاهده كنند بنابراین این كارگاه را در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) قرار دادیم تا مردم شریف شیراز علاوه بر زیارت آن، از نزدیك نیز ساخت نیم ضریح را مشاهده كنند.

پیش‌بینی اتمام ساخت نیم ضریح تا 3 ماه آینده
وی با بیان اینكه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌توانند نذورات مردمی خود را برای كمك به ساخت این نیم ضریح در همان محل كارگاه اهدا كنند، گفت: با توجه به اینكه تولیت حرم مقدس امام حسین(ع) اصرار دارند هرچه زودتر ساخت این نیم ضریح را تمام كنیم لذا با توجه به اینكه 70 درصد این پروژه پیشرفت داشته است، ما پیش‌بینی می‌كنیم تا 3 ماه آینده این كار به اتمام برسد البته بستگی به مشاركت مردم نیز دارد.
قاسمی با یادآوری اینكه این كارگاه از ایام نوروز در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) مستقر شد، گفت: خوشبختانه زائران نوروزی استقبال خوبی از این كارگاه داشتند و هم‌اكنون نیز از اقشار مختلف مردم جهت بازدید از این كارگاه و مشاركت در جهت ساخت این نیم‌ضریح دعوت می‌كنیم.
انتهای پیام

captcha