برپايی همزمان جشنواره ملی خوشنويسی «آيات» همراه با بزرگداشت بزرگترين كاتب وحی در نی‌ريز
کد خبر: 3707514
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
یوسفی‌نژاد خبر داد:

برپايی همزمان جشنواره ملی خوشنويسی «آيات» همراه با بزرگداشت بزرگترين كاتب وحی در نی‌ريز

گروه فرهنگی ـ سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برپایی جشنواره ملی خوشنویسی «آیات» همراه با بزرگداشت كاتب وحی، میرزا احمد نی‌ریز در نی‌ریز خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، غلامرضا یوسفی‌نژاد، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، اول اردیبهشت‌ماه از برپایی جشنواره ملی خوشنویسی «آیات» همراه با بزرگداشت كاتب وحی، میرزا احمد نی‌ریز در نی‌ریز خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر از بخش‌های آن می‌توانند، منتظر اعلام فراخوان در نیمه اردیبهشت ماه امسال باشند.
وی با بیان اینكه فراخوان و رونمایی پوستر این جشنواره در نیمه اردیبهشت ماه امسال در شیراز اعلام می‌شود، افزود: انجمن خوشنویسان فارس، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان برای برپایی برنامه یاد شده همکاری داشته و محل اجرای آن نی‌ریز خواهد بود.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بیان كرد: اختتامیه «جشنواره ملی خوشنویسی آیات» با بزرگداشت میرزا احمد نی ریزی؛ در دو رشته نسخ و ثلث آذرماه ٩٧ برگزار خواهد شد که در بخش‌های آیات، روایات، اشعار و جملات نغز با موضوع قرآن و عترت به میزبانی شهرستان نی‌ریز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: به طور یقین احمد نی ریزی بزرگ‌ترین قرآن‌نگار جهان اسلام بوده که در مدت فعالیت خود ٩٩ قرآن و دعاهای زیادی را به رشته تحریر در آورده و به غیر از اینکه در تمامی رشته‌های مربوط به خط استاد بود صاحب خط نسخ ایرانی نیز بوده است.
یوسفی‌نژاد ادامه داد: این جشنواره در بخش‌هایی همچون «آیات قرآن کریم»، «احادیث»، «اشعار» و از این قبیل است که علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر از بخش‌های آن می‌توانند، منتظر اعلام فراخوان باشند.
انتهای پیام

captcha