رسیدگی به روستاها یکی از افتخارات نظام اسلامی است
کد خبر: 3712275
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰

رسیدگی به روستاها یکی از افتخارات نظام اسلامی است

گروه اجتماعی – امام‌جمعه اصفهان با اشاره به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از افتخارات نظام اسلامی این است که امکانات خوبی برای روستاهای سراسر کشور فراهم شده است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با اشاره به سالروز افتتاح حساب 100 امام راحل اظهار کرد: اگر در کارهای امام خمینی(ره) دقت کنیم، مثل اینکه ایشان تصمیم گرفته بودند همه کارهای امام علی(ع) که آن حضرت می‌خواستند انجام بدهند و نشد و نگذاشتند که انجام بشود را، اجرایی کند.
وی افزود: امام علی(ع) قصد داشت تا همه اموالی که از بیت المال مسلمین برداشته شده بود را به بیت المال بازگرداند اما سه جنگ نهروان جمل و صفین در دوران ایشان اتفاق افتاد که طولانی بودن آن سبب شد تا آن حضرت کمتر بتواند این کار را عملیاتی کند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: امام خمینی(ره) بنیاد مستضعفان را تشکیل داد تا اموالی که از بیت المال در زمان شاه به دست برخی افراد رسیده بود، به نفع محرومان مصادره شود، ایشان کمیته امداد و بنیاد شهید را نیز برای رسیدگی به ایتام و خانواده‌های شهدا تشکیل داد، همچنین افتتاح حساب 100 امام که برای خانه سازی مستضعفین و گسترش عدالت اجتماعی بود.
وی با بیان اینکه آبادانی شهرها، نشانی از پیشرفت و پویایی کشور است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی رسیدگی به روستاها انجام نمی‌شد؛ امروز هم در عربستان تنها شهرهایی که زائران در آن حضور دارند، بدان رسیدگی شده است و سایر شهرهای عربستان اینگونه نیست، حتی در مدینه کمی اگر داخل شهر برویم، محله‌های فقیرنشین را می‌بینیم.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از افتخارات این است که امکانات خوبی به روستاها رسانده شد، خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با تمامی دشمنی‌ها، سختی‌ها، تحریم‌ها و فراز و نشیب‌ها توانسته است خدمات و امکانات خوبی را به نقاط مختلف شهرها و روستاها ارائه دهد؛ در حال حاضر بسیاری از روستاهایی که جمعیت چندانی هم ندارند گاز رسانی شده است؛ همچنین بنیاد مسکن سهم خوبی در ارائه خدمت به روستاها داشته اما باید این روند، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

انتهای پیام

 

captcha