رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی تأمین نیازهای فکری جهان اسلام است
کد خبر: 3712891
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی تأمین نیازهای فکری جهان اسلام است

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از غرفه این بنیاد در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی تأمین نیازهای فکری و علمی جهان اسلام است.

رسالت بنیاد پژوهش‌های اسلامی تأمین نیازهای فکری و علمی جهان اسلام است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شریعتی‌تبار، مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از غرفه این بنیاد در سالن ناشران خارجی سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار کرد: آثار فقهی که این مرکز در قالب احیای تراث به زبان عربی گردآورده است، مانند «منتهی المطلب»، «الدروس الشرعیه» و کتاب‌هایی از این دست با ارزش و قابل ملاحظه است.
وی بیان کرد: امسال به لحاظ ظاهری و زیباسازی محیط و نیز شیوه عرضه کتاب در مقایسه با سال‌های گذشته، فضایی که در بخش عربی نمایشگاه شاهد هستیم، زیبا و در خور توجه است.
شریعتی‌تبار تصریح کرد: آثار تولید شده این مرکز به زبان عربی مخاطبان ویژه‌ای دارد؛ برای نمونه کتاب «المعجم فی فقه لغة القرآن و سر البلاغته» اثری ارزشمند است که برای علمای جهان اسلام و هرکس که بخواهد پژوهش‌های قرآنی داشته باشد، لازم و مفید است.
مدیر گروه فقه و اصول بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: البته بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و به‌‌طورکلی مجموعه آستان قدس رضوی، رسالتش برای تأمین نیازهای فکری و علمی جهان اسلام و به‌ویژه جهان عرب است. از این‌رو امیدواریم در آینده بتوانیم جایگاه شایسته‌تری را در تولید و عرضه آثار به زبان عربی به خود اختصاص دهیم.
یادآور می‌شود، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تعداد 184 عنوان کتاب به زبان عربی در 2337 جلد اثر را در معرض مخاطبان قرار داده است. این نمایشگاه از 12 تا 22 اردیبهشت‌ماه دایر است.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha