برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در همدان
کد خبر: 3714087
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱

برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در همدان

گروه فرهنگی- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین نوجوانان برگزار می‌شود.

برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در همدان

به گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مديركل آموزش و پرورش استان همدان ظهر امروز یکشنبه در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در مجتمع بوعلی سینای همدان گفت: یکی از رویکردهای مهم در پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی،برنامه ریزی و اجرای فعالیت های ترویجی و فرهنگی است و جشنواره نوجوان سالم موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس،جامعه و در بین نوجوانان می شود.
وی افزود: این فعالیت ها، شامل مجموعه ای از فعالیت های نمایشگاهی،برگزاری جشنواره ها،تهیه و تولید محصولات فرهنگی و قالب های مشابه می باشد،که علاوه بر آگاهسازی عمومی و ارتقاء دانش و شناخت افراد در مورد رفتارهای پرخطر،موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: برهمین اساس،به منظور ترویج شیوه های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر،سوء مصرف مواد و آسیب های اجتماعی،افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان و با هدف شناسایی و رشد و شکوفایی قابلیت ها و ظرفیت های دانش آموزان و مدارس در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی این جشنواره برگزار شد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان به اهداف این جشنواره اشاره کرد و گفت: گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد،رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی، شناسایی قابلیت ها و ظرفیت های مدارس و ادارات آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی است.
پورداود معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و مراقبت در مدارس ، معرفی الگوهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ، شناسایی الگوهای موفق آموزش پیشگیری و مراقبت به کودکان و نوجوانان از اهداف این جشنواره است.
وی بیان کرد: شیوه های زندگی سالم ، پیشگیری از رفتارهای پرخطر،پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد، پیشگیری از گرایش به خشونت از محورهای جشنواره نوجوان سالم است.
منبع: شبستان
انتهای پیام

captcha