آمادگی برای ماه رمضان، موضوع سخنرانی‌های حرم رضوی
کد خبر: 3714277
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
در هفته آخر ماه شعبان صورت می‌گیرد؛

آمادگی برای ماه رمضان، موضوع سخنرانی‌های حرم رضوی

گروه اجتماعی- معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: با توجه به پایان ماه شعبان المعظم در هفته جاری برنامه‎های سخنرانی و فرهنگی حرم رضوی با موضوع آمادگی برای ماه رمضان تدارک دیده شده است.

آمادگی برای ماه رمضان، موضوع سخنرانی‌های حرم رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، گفت: به مناسبت ایام پایانی ماه شعبان برنامه‎های سخنرانی متعددی در اماکن مذهبی حرم رضوی تدارک دیده شده است، همچنین در این ایام برنامه مناجات خوانی ساعت 3 بامداد در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌‏شود.
وی ادامه داد: در این هفته حجج اسلام قرائتی، رفیعی، فرازی نیا، شریعتی‎تبار، جمالی، نصیری و دارینی در رواق امام خمینی(ره) و مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، قبل و بعد از هر وعده نماز یومیه را زمان برگزاری سخنرانی، مداحی و قرائت ادعیه اعلام کرد و افزود: «خودسازي و اخلاق»، «آماده شدن براي ضیافت اﷲ»، «توصیه‎هاي امام رضا(ع) در پایان ماه شعبان»، «توبه، ظرفیت و ضیافت اﷲ» و «شرح خطبه پیامبر(ص) در آخر شعبان» از موضوعاتی است که در محافل سخنرانی و فرهنگی مورد تبیین قرار می‎گیرد.
وی از قرائت زیارت جامعه کبیره، دعای توسل و دعای کمیل در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در دیگر اماکن و رواق‎های حرم مطهر رضوی نیز برنامه سخنرانی و حلقه‎های معرفت تدارک دیده شده است.
حسینی عنوان کرد: ویژه برنامه‌های متعدد و متنوعی چون حلقه معرفت، سخنرانی، روضه خوانی، پرسمان دینی و .... در رواق‌های حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: حرم مطهر رضوی هر سال در ماه مبارک رمضان با شکوه‌‏ترین نمازهای جماعت، ضیافت رضوان، مراسم شب قدر و ترتیل‌‏خوانی را برگزار می‌‏کند که برای امسال نیز این مهم اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha