شرکت 9 هزار فرهنگی لرستان در مسابقات قرآن/8 نفر به مرحله کشوری راه می‎یابند
کد خبر: 3714290
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
حیدروند خبرداد:

شرکت 9 هزار فرهنگی لرستان در مسابقات قرآن/8 نفر به مرحله کشوری راه می‎یابند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست اداره قرآن آموزش و پرورش لرستان با اشاره به شرکت 9 هزار فرهنگی لرستان در مسابقات قرآن، گفت: از هر شهرستان استان هشت نفر به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد، هشت نفر به مرحله کشوری راه می‎یایند.

ح

عیسی حیدروند، سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه فرهنگیان، گفت: این مسابقات قرآنی در چهار رشته شامل قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ قرآن، احکام و نهج‌البلاغه و در مراحل استانی، کشوری برگزار  و می‏شود که رشته‌های قرائت و حفظ مرحله بین‌المللی نیز دارند.
وی افزود: در استان لرستان 9 هزار نفر از فرهنگیان در چهار رشته فوقشرکت کردند که در هر رشته دو نفر برگزیده شامل یک نفر آقا و یک نفر بانو و در مجموع از هر شهرستان استان هشت نفر به مرحله استانی راه یافت.
حیدروند اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان لرستان نیز چهارشنبه، 26 اردیبهشت‌ماه جاری در دو بخش بانوان و آقایان در اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان برگزار خواهد شد و در پایان هشت نفر شامل دو نفر آقا و بانو در رشته قرائت، دو نفر در رشته احکام، دو نفر در رشته نهج‌البلاغه و دو نفر در رشته حفظ به مرحله کشوری اعزام می‎شوند.
سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان در رابطه با مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‎آموزی نیز گفت: در مرحله آموزشگاهی و مقدماتی این دوره از مسابقات قرآنی 68 هزار دانش‌آموز لرستانی شرکت داشتند که از این تعداد 24 هزار نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند و از این تعداد سه هزار و 600 نفر در دو بخش دانش‌آموزان دختر و دانش‌آموزان پسر به مرحله استانی راه یافتند.
حیدروند اضافه کرد: قبل‌از برگزاری مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی یک مرحله قطبی در استان داشتیم که 24 منطقه و شهرستان به هشت قطب تقسیم و هر چند شهر و منطقه نزدیک به هم اقدام به برگزاری یک مرحله قطبی کرده و منتخبان به مرحله استانی معرفی شدند.
سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی که 19 و 20 اردیبهشت‌ماه جاری در خرم‎آباد برگزار شد، 850 دانش‌آموز در دو بخش پسران و دختران به رقابت پرداختند که 96 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
حیدروند با اشاره به برگزاری این مسابقات قرآنی در ۱۴ رشته ویژه پسران و ۱۲ رشته ویژه دختران گفت: دانش‌آموزان پسر در دو بخش شفاهی و کتبی به رقابت پرداختند که ازجمله رشته‌های بخش شفاهی می‎توان به قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ، اذان و مداحی اشاره کرد و رشته‌های بخش کتبی نیز شامل احکام، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، مفاتیح و انشای نماز اشاره کرد و دختران دانش‎آموز نیز در همین رشته‌ها به‌جز مداحی و اذان شرکت کردند.
وی افزود: ۹۶ برگزیده کشوری این مسابقات در نیمه اول تیرماه سال‌جاری جهت شرکت در مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرانی به شهرهای مشهد و تهران اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

captcha