طبق آیات قرآن نباید به مذاكره با كافران امید داشت/ منافع نظام را منحصر به گروه‌های اطرافمان نكنیم
کد خبر: 3721054
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
آیت‌الله دژكام:

طبق آیات قرآن نباید به مذاكره با كافران امید داشت/ منافع نظام را منحصر به گروه‌های اطرافمان نكنیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آیه‌ 217 سوره بقره گفت: قرآن در این آیه می‌فرماید که مردم این کفار دائما با شما خواهند جنگید، بنابراین امید نداشته باشید که مذاکره‌ای بکنید و با مذاکره مشکلات حل شود، این‌ها یک هدف دارند و آن برگرداندن شما از دینتان است.

طبق آیات قرآن نباید به مذاكره با كافران امید داشت/ منافع نظام را منحصر به گروه‌های اطرافمان نكنیم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 18 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با قدردانی از حضور گسترده و تاثیرگذار مردم شیراز، فارس و کشور در راهپیمایی روز قدس، گفت: امروز باید در خصوص نکته‌ای که در آغاز سال مقام معظم رهبری آن را یادآوری و بر‌آن تاکید کردند، دقت و توجه کنیم.
وی به نمازگزاران جمعه‌ شیراز توصیه کرد که فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی را نصب‌العین خود قرار دهند و گفت: امروز آنچه مایه طمع استکبار جهانی شده، مشکلات اقتصادی است و ما باید در این زمینه تصمیم بگیریم.

طبق آیات قرآن نباید به مذاكره با كافران امید داشت
آیت‌الله دژكام با اشاره به آیه‌ 217 سوره بقره و با تأکید بر اینکه قرآن کریم تمام نقشه‌های دشمن را تشریح کرده و آن‌ها را بر آب داده است، گفت: قرآن در این آیه می‌فرماید که مردم این کفار دائما با شما خواهند جنگید، بنابراین امید نداشته باشید که مذاکره‌ای بکنید و با مذاکره مشکلات حل شود، این‌ها یک هدف دارند و آن برگرداندن شما از دینتان است.

مسئله دشمن، موضوع هسته‌ای و موشك نیست
امام جمعه‌ شیراز با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این خصوص مدام تأکید کرده‌اند که مسئله‌ دشمن موضوع هسته‌ای و موشک و ...نیست بلکه اسلام و دینداری ملت ایران است،‌ گفت: اگر ملت ایران از دین دست بردارد هیچ چیز نخواهد داشت؛ اگر قرار است راه را ادامه بدهیم، قطعاً سختی‌هایی را دارد و ما با همراهی این ملت با آنان می‌جنگیم تا زمانیکه قدرت ایران در ابعاد اقتصادی و نظامی نشان داده شود؛ قطعا آنان قادر نیستند با امت خاتم‌الانبیا(س) بجنگند. ما تا زمانیکه تابع قرآن باشیم از هر جهت قوی‌تر هستیم.
وی با بیان اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی ناامید شده و اتاق جنگ را به خزانه‌داری آمریکا منتقل کرده است، گفت: در جنگ اقتصادی هم باید ایستاد و سختی را تحمل کرد تا پیروز شد؛ خطی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌ و ما را در آن خط صف‌آرائی کرده‌اند، حمایت از کالای ایرانی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با یادآوری اینکه در درون کشور نیز بعضی‌ها آنچه دشمن می‌خواهد را می‌گویند، به آیه‌ای از سوره‌ منافقون اشاره كرد و گفت: قرآن می‌فرماید عده‌ای درون ما هستند که می‌گویند کاری کنید تا مردم ناراضی و نسبت به نظام دلسرد شوند.

اهمیت حمایت از كالای ایرانی
وی این افراد را بر اساس نص صریح قرآن کریم،‌ منافق و نفوذی دشمن خواند و گفت: ما منتظر چه کسی هستیم، دیگران برایمان کاری انجام نخواهند داد، اگر خودمان از کالای ایرانی حمایت کنیم و بر این باور بیفزاییم، اگر پای اهداف انقلابی خودمان بایستیم، قطعا پیروز خواهیم بود.
امام جمعه‌ شیراز با تصریح اینکه خزانه‌ موردی ادعای آمریکا، در برابر خزانه‌ الهی بال مگسی را می‌ماند، تاکید کرد که تا زمانی که خداوند را پشتیبان خود بدانیم، در همه‌ عرصه‌ها پیروز خواهیم بود.
آیت‌الله دژکام در عین‌حال گفت: ممکن است ما خودمان با دلایلی که خالی از واقعیت هم نیست بدانیم کالای خارجی بهتر است؛ آنان در تکنولوژی 200 سال از ما جلوتر هستند بنابراین طبیعی‌ست که کالای آنها بهتر باشد، اما این همه‌ی واقعیت نیست، گوشه‌ دیگری از واقعیت اینست که اگر کالای آنان را بخریم، با دست خود تیشه به ریشه‌ خودمان زده‌ایم، بنابراین باید تمام واقعیت‌ها را در نظر گرفت.

مردم باید در تمام طول سال حامی و خریدار کالای ایرانی باشند
امام جمعه‌ شیراز گفت: مردم باید در تمام طول سال حامی و خریدار کالای ایرانی باشند و از طرفی به تولیدکنندگان نیز تاکید شود که در راستای ارتقای کیفی تولیدات تلاش کنند.
خطیب جمعه شیراز در خطبه‌ دوم نماز نیز با اشاره به اینکه روز جهانی قدس به ابتکار امام(ره) ماندگار شده است، تأکید کرد که این راهپیمایی تا زمانی که نماز را در قدس شریف اقامه کنیم ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به حضور گسترده‌ مردم روزه‌دار در شیراز، فارس و سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد که دشمنان اسلام باید بفهمند که از جنگ روانی طرفی نبسته‌اند و نخواهند بشت.

خداوند در قرآن لزوم جنگ در راه خداوند را متذکر شده است
امام جمعه‌ شیراز، حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را نشان‌دهنده‌ بصیرت و آگاهی این ملت دانست و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، یادآور شد که خداوند در قرآن لزوم جنگ در راه خداوند را متذکر شده است.
وی با بیان اینکه امروز قبله‌ی اول مسلمانان جهان، از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی در معرض مخاطره قرار دارد، لزوم توجه به توصیه‌ی قرآن کریم و جهاد فی‌سبیل‌الله را متذکر شد.
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه خداوند در قرآن کریم همه را به جهاد فی‌سبیل الله توصیه کرده است، گفت: همه‌ انبیا مسلمان و پیرو خاتم انبیا هستند؛ نه اینکه ما می‌گوئیم مسلمان منظورمان فقط یک گروه از مردم باشد، اگر پیروان ادیان دیگری هم در آنجا هستند، همه در یک مسیر قرار دارند، حضرت عیسی مسیج هم در آخرت پشت سر امام زمان(عج) نماز می‌خواند.

صراط مستقیم، یکی است
وی با بیان اینکه صراط مستقیم، یکی است، گفت: راه الهی از آدم شروع شده و به خاتم(ص) رسیده است و ما مسلمانان ادامه دهنده این راه هستیم، هر کس که قرآن و وحی محمدی(ص) را نپذیرفت، نه تنها نسبت به پیغمبر ما که نسبت به پیغمبر خود کافر شده است.
آیت‌الله دژكام با یادآوری اینکه عیسی مسیح(ع) و حضرت موسی‌ کلیم‌الله نیز از دینی که به اسم آنان ارائه می‌دهند متنفر هستند، گفت: دین آنان دین اسلام است، اسلام حلقه‌ی پایانی ادیان الهی به‌شمار می‌رود، امروز مسلمانان برای پیشبرد این هدف الهی باید مبارزه کنیم.
وی با تصریح اینکه دفاع از مردم مظلوم فلسطین علاوه بر یک وظیفه‌ی دینی، جنبه‌ی انسانی نیز دارد، به صحنه‌های دلخراش کشتار مردم فلسطین از سوی سربازان اسرائیل در راهپیمایی بازگشت اشاره و تاکید کرد که حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ابعاد مختلفی دارد که یکی از جنبه‌های مهم آن انسانی است.
امام جمعه‌ شیراز با یادآوری اینكه مبانی حرکت ملت مسلمان ایران و سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس، در قرآن کریم آمده است، گفت: ما برای آزادی قدس شریف تا آخر خواهیم جنگید، قدس متعلق به ما است و آن را آزاد خواهیم کرد.

ترسیم شرایط انقلابی‌گری از منظر قرآن
آیت‌الله دژکام در ادامه با اشاره به احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و قرائت سوره‌ مبارکه‌ عنکبوت در این شب، آغاز این سوره را ترسیم کننده شرایط انقلابی‌گری توصیف و تاکید کرد: ما ادعا می‌کنیم که پیرو قرآن هستیم و به رسالت پیامبر ایمان داریم، این ادعا بدون امتحان الهی پذیرفته نمی‌شود؛ مگر بهشت را به این آسانی به کسی می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب بین انقلابی‌گری و ادای انقلابی بودن درآوردن، تفاوت قائل شده است
وی با تصریح اینکه رهبر معظم انقلاب بین انقلابی‌گری و ادای انقلابی بودن درآوردن، تفاوت قائل شده است، گفت: آن‌هایی که انقلابی هستند، افراطی نیستند، امروز بعضی می‌خواهند از رهبر جلوتر باشند، غلط است، همه باید پشت سر رهبر باشیم،‌ انقلابی‌گری یعنی این.
امام جمعه شیراز گفت: اگر در این انقلاب خیر و خوبی هست که فراوان بوده، آن را منحصر به خودمان و دسته‌ خودمان نکنیم، انقلابی‌گری مخصوص امیرالمومنین بود که بیش از همه در جنگ‌ها جنگید و علی‌رغم آنکه باید بیشتر غنیمت‌ها به او می‌رسید، خانه‌ی او محقرترین خانه‌ها بود.

منافع نظام را منحصر به گروه‌ها و دسته‌های دور خودمان نکنیم
آیت‌الله دژکام بیان كرد: منافع نظام را منحصر به گروه‌ها و دسته‌های دور خودمان نکنیم، همه مردم انقلاب کردند، مزه‌ عدالت را همه باید بچشند؛ مردم با اینکه خون در دلشان است امروز پای انقلابشان می‌ایستند و آنانکه خون به دل مردم می‌کنند باید فردا پاسخگو باشند؛ انقلابی گری یعنی در مسائل انحصار ایجاد نکنیم،‌ انقلابی‌گری یعنی به جای اینکه با خشونت مسائل را به پیش ببریم با اقناع‌گری به پیش ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین از مردم این شهر دعوت کرد که همگی در نماز عید سعید فطر که در حرم مطهر احمدابن موس‌الکاظم(ع)، به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب، اقامه خواهد شد،‌شرکت کنند و اضافه کرد: نماز عیدفطر امسال همه در عمل به آنچه مقام معظم رهبری فرمودند نمی‌خواهیم دوگانگی باشد، در یک مکان یعنی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شرکت کنیم.
انتهای پیام

captcha