اجرای برنامه‌های آموزشی نماز برای گروه‌های مؤثر/ ورزشكاران؛ از مؤثرترین گروه‌ها در تبلیغ و ترویج دین
کد خبر: 3722033
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
حسینی خبر داد:

اجرای برنامه‌های آموزشی نماز برای گروه‌های مؤثر/ ورزشكاران؛ از مؤثرترین گروه‌ها در تبلیغ و ترویج دین

گروه اجتماعی ـ معاون آموزش ستاد اقامه نماز فارس از اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی نماز برای گروه‌های مؤثر نظیر ورزشكاران،‌ هنرمندان، هیئات مذهبی و غیره خبر داد.

اجرای برنامه‌های آموزشی نماز برای گروه‌های مؤثر/ ورزشكاران؛ از مؤثرترین گروه‌ها در تبلیغ و ترویج دین

حجت‌الاسلام محمد شریف حسینی، معاون آموزش ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی نماز برای گروه‌های مؤثر خبر داد و گفت: ما تلاش می‌كنیم تا برنامه‌های آموزشی و فرهنگی خود را به سمت گروه‌های موثر سوق دهیم.
وی مصداق گروه‌های مؤثر را ورزشكاران، هنرمندان، هیئات مذهبی، مسئولان كانون‌های مساجد، مسئولان مؤسسات قرآنی و غیره كه این ستاد كمتر به سراغ آن‌ها رفته است،‌ برشمرد و گفت: برای هر كدام از این‌ها در حال رایزنی با ادارات و نهادهای ذیربط آ‌ن‌ها هستیم.

تلاش جهت برگزاری كلاس‌های نمازشناسی برای مؤسسات قرآنی
حسینی ادامه داد: به عنوان مثال از اداره‌كل ارشاد خواستیم كه مؤسسات قرآنی خود را به خط كرده و یك دوره كلاس‌های نمازشناسی برای این‌ها برگزار كنیم و به‌همین ترتیب به كانون‌های مساجد گفتیم كه كانون‌های فعال خود را معرفی كرده و به ما تاریخ دهند تا ما برای مدیران آن كانون‌ها كلاس‌های تخصصی نماز برگزار كنیم.
وی با بیان اینكه جمع‌آوری و انسجام گروه‌های مؤثر با ادارات مربوطه و برنامه‌ریزی و استاد آن با ماست، گفت: همچنین از تربیت بدنی خواستیم تا گروه‌های مختلف ورزشكاران، قهرمانان مدال‌آور و غیره را تشكیل داده تا بتوانیم یك كلاس 40 نفره تشكیل داده و مباحث نمازشناسی را به‌صورت ساندویچی به آنان ارائه دهیم تا با نماز ارتباط بیشتری بگیرند.

محمد صلاح؛ نمونه كامل یك الگوی مؤثر تبلیغ دین
معاون آموزش ستاد اقامه نماز فارس، ورزشكاران را یكی از مؤثرترین گروه‌ها در تبلیغ دین و نماز برشمرد و گفت: به عنوان مثال محمد صلاح، بازیكن مصری در فوتبال انگلیس بدون اینكه كسی به او گفته باشد یكسری كارهای نمازی می‌كند مثلاً در هواپیما نماز می‌خواند و یا بعد از گل‌هایش سجده شكر به جا می‌آورد و این باعث شده است كه برخی از هواداران او بگویند كه به اسلام علاقه‌مند شده‌اند و یا حتی گفته‌اند می‌خواهند مسلمان شوند لذا خوب است كه به چنین قشرهایی برای ترویج فرهنگ نماز توجه ویژه‌ای شود.
انتهای پیام

captcha