کسب ۱۵ رتبه برتر دانش‌آموزان دلفانی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3722936
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲

کسب ۱۵ رتبه برتر دانش‌آموزان دلفانی در مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بیش‌از شش هزار دانش‌آموز دلفانی امسال ۱۵ مقام کشوری و استانی در مسابقات قرآنی را کسب کردند.

کسب 15 رتبه برتر دانش‌آموزان دلفانی در مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از لرستان، بیش‌از شش هزار دانش‌آموز دلفانی امسال در مسابقات فرهنگی و هنری ویژه دانش‌آموزان شرکت کردند که این دانش‌آموزان 15مقام کشوری و استانی را در مسابقات قرآنی کسب کردند.
علی تیموری، مدیر آموزش ‌و پرورش شهرستان دلفان با اشاره به این‌که رویکرد وزارت آموزش ‌و پرورش تشویق و ترغیب دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، افزود: درحالی‌که اقتصاد مردم شهرستان دلفان مبتنی‌بر کشاورزی و دام‌پروری است اما متأسفانه یک واحد آموزشی در این زمینه وجود نداشت که خوشبختانه موفق شدیم امسال برای نخستین‌بار مجوز رشته کشاورزی را بگیریم و ‌کلاس‌های درسی این رشته را در شهرستان ایجاد کنیم.
وی عنوان کرد: با احداث آموزشگاه در روستاهای کریم‌آباد، گوهر گوش سفلی(سهراب آباد)، کریم‌خان ومسکن مهرشهر نورآباد توانستیم زمینه تحصیل را برای دانش‌آموزان این مناطق ایجاد کنیم.
تیموری بیان کرد: شهرستان دلفانبیش از 440 روستا دارد که برخی از این روستاها در مناطق سخت گذر واقع‌ شده‌اند که با این ‌وجود برای دورترین روستاها که دارای حداقل سه دانش‌آموز هستند نیز معلم اعزام ‌شده است و امکان تحصیل برای دانش‌آموزان مناطق سخت‌گذر شهرستان نیز فراهم‌ شده است.
وی به کاهش نرخ تکرار پایه در مقطع ابتدایی و پوشش 95 درصدی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در طرح مهارت‌های زندگی (کرامت) اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با استان توانسته‌ایم نوآموزانی که به سبب سخت گذر بودن امکان اعزام مربیان پیش‌دبستانی وجود نداشته را با همکاری معلمان مدارس روستایی تحت پوشش آموزش قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha