کد خبر: 3726035
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

برگزاری آئین شکرگزاری برداشت گندم در لرستان

گروه اجتماعی ـ جشن شکرگزاری برداشت گندم امروز چهارشنبه، ششم تیر در لرستان برگزار شد .

برگزاری آئین شکرگزاری برداشت گندم در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، عبدالرضا بازدار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان امروز چهارشنبه، ششم تیرماه در آئین شکرگزاری برداشت گندم در خرم‌آباد، گفت: برداشت گندم در سطح 41 هزار و 700 هکتار از اراضی گندم شهرستان خرم‌آباد با آیین شکرگزاری برگزار شد.
وی افزود: ۷۸۰هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان لرستان وجود دارد که تنها ۲۳ درصد آبی بوده و بخش عمده‌ای از آن به‌صورت دیم کشت می‌شود.
بازدار با بیان این‌که سه سال است که به خودکفایی در تولید گندم رسیده‌ایم، اضافه کرد: هم‌اکنون جزء کشورهای صادرکننده این محصول استراتژیک هستیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به این‌که ۱۹۵ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم دیم اختصاص یافته است، گفت: میزان گندم آبی استان حدود ۵۰ هزار هکتار بوده و لرستان جزء استان‌هایی که میزان تولید دیم آن بالاتر است، محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که ۹۰ درصد گندم دیم استان به‌صورت مکانیزه کشت می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌‌شود امسال حدود ۴۵۰ هزار تُن گندم در لرستان برداشت شود.

انتهای پیام

captcha