تشریح برنامه‌های تابستانی شهرداری شیراز/ از برپایی «شبخند شیراز» تا فعالیت ۱۹ خانه شهروند کوچولو
کد خبر: 3728654
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

تشریح برنامه‌های تابستانی شهرداری شیراز/ از برپایی «شبخند شیراز» تا فعالیت ۱۹ خانه شهروند کوچولو

گروه اجتماعی ـ. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تشریح برنامه‌های تابستانی این سازمان از برپایی سلسله برنامه‌های «شبخند شیراز»، ویژه برنامه اتوبوس سلامت اجتماعی، فعالیت ۱۹ خانه شهروند کوچولو و ... در این ایام خبر داد.

تشریح برنامه‌های تابستانی شهرداری شیراز/ از برپایی «شبخند شیراز» تا فعالیت ۱۹ خانه شهروند کوچولو

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد با اعلام ویژه برنامه‌های فراغتی این سازمان، نوید تابستانی پُربار برای شهروندان فهیم شیرازی را داد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروزه اوقات فراغت در رده نیازهای اساسی و اولیه جوامع محسوب می‌شود، اظهار کرد: کشورهای مختلف و توسعه یافته دنیا توجه و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص دارند.
گشتاسبی‌راد با بیان اینكه اوقات فراغت آن‌قدر پر اهمیت است که جوامع امروزی را می‌توان جوامع فراغتی نامید، به فرا رسیدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره كرد و ضرورت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت در این ایام را دوچندان شمرد و مژده داد که در این تابستان مجموعه برنامه‌هایی متنوع در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، تفریحات سالم و گردشگری در انتظار شهروندان خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تأکید کرد: تمامی مراکز وابسته به این سازمان شامل فرهنگسراها، سراهای محله، مراکز صیانت از خانواده، دارالقرآن‌ها، باغ‌های خانواده و سالن‌های ورزشی هر یک به فراخور شرح وظائف و گروه مخاطبین خود برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد و اوقات خوشی را برای شهروندان در کنار خانواده‌هایشان رقم خواهند زد.
گشتاسبی‌راد با اشاره به تفاوت میان اوقات بیکاری و اوقات فراغت بر لزوم توجه به بُعد پرورشی و بالنده اوقات فراغت تاکید و برنامه‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی در حوزه اوقات فراغت را بسیار نوین و خلاق و از منظر جامعه‌شناسی و روانشناسی کارشناسی شده توصیف کرد.
وی تأکید کرد: با عبور از برنامه‌های مناسبتی و با طراحی چند برنامه کلان ۹ ماهه که از تابستان آغاز و در اسفند ماه به اتمام می‌رسد، جریان‌سازی اجتماعی دنبال خواهد شد.
گشتاسبی‌راد بیان کرد: در بسته برنامه فراغتی معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، ذائقه‌ها، ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های گروه‌ها و خرده فرهنگ‌های مختلف به رسمیت شناخته شده و برنامه‌هایی متمایز برای هر یک در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه تمامی این سلسله برنامه‌ها دارای دو مرحله رویداد محله‌ای و شهری و در یک مورد رویداد آسیایی هستند، گفت: در ابتدا نشاط و جنب و جوش را در محلات ایجاد و آن را به تمام شهر تسری خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه چهار گروه کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان در اولویت قرار دارند، تأكید کرد: از نظر محتوایی تمامی برنامه‌ها به شکل بینامتنی و با محوریت سه حوزه جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و هنر پیش‌بینی شده است.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز به تشریح برخی از این برنامه‌ها پرداخت و گفت: اولین اَبر رویداد نشاط اجتماعی با عنوان المپیاد جوانان شهر همزمان با ایام تابستان آغاز می‌شود و به‌مدت ۹ ماه ادامه خواهد یافت.
وی با بیان اینکه نخستین المپیاد آسیایی بازی‌های فکری اسفندماه امسال اجرا خواهد شد، اظهار کرد: نخستین تورنمنت بین نسلی بازی‌های بومی و محلی بین سه نسل کودک، والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نیز در ایام تابستان آغاز می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز سلسله برنامه‌های «شبخند شیراز»، ویژه برنامه‌های شهربانو، ویژه برنامه اتوبوس سلامت اجتماعی، سلسله برنامه‌های پاتوق فرهنگی و کافه نقد، ویژه برنامه طرح توسعه و تسهیل‌گری اجتماعی محلی، استقرار و ارایه خدمات دایمی ویژه ۱۲ محله حاشیه‌نشین، سینما روباز محلات، ویژه برنامه‌های کارناوال احیای مردم شناختی محلات و خرده فرهنگ‌ها، اجرای ویژه برنامه‌های مناسبتی در ایام مختلف و در قالب کارناوال‌ها، پاتوق‌ها، تریبون آزاد، تورنمنت، تئاتر و نمایش، پخش و نقد فیلم، نشست و دروهمی، کارگاه، جشن، تور تفریحی پرورشی، بازدید، دیدار و گفت‌وگو، خدمات سیار اجتماعی و ده‌ها قالب نوین دیگر که دارای مضامین بینامتنی هستند را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
گشتاسبی‌راد در خصوص برنامه‌های فراغتی حوزه فرهنگی، هنری و ورزشی این سازمان گفت: در ایام تابستان ۲۴ فرهنگسرا در حوزه‌های مختلف، برنامه‌های ویژه آموزشی را تدارک دیده و همه روزه به جز ایام تعطیل، از ساعت ۷ صبح تا ۱۹:۳۰ و در دوازده فرهنگسرا نیز از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ پذیرای عموم شهروندان هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز بیان کرد: با این احتساب هر فرهنگسرا دوازده ساعت در روز و در مجموع ۲۸۸ ساعت در روز افتخار خدمت‌رسانی به شهروندان عزیز را خواهد داشت.
وی با اشاره به تنوع و تکثر برنامه‌های فراغتی طراحی شده است، گفت: در مجموع ۱۵۰ رشته آموزشی در زمینه‌های هنری، ورزشی، مذهبی و علمی در فرهنگسراها دایر خواهد بود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین مژده فعالیت ۱۹ خانه شهروند کوچولو و آغاز به کار طرح سینما در ۱۴ فرهنگسرا را داد و ابراز امیدواری کرد که با این برنامه‌ها، بتوان تابستانی دل انگیز را برای شهروندان رقم زد.
گشتاسبی‌راد به فعالیت ۲۳ سالن ورزشی در رشته‌های مختلف تربیت بدنی و ۱۷ سالن اجتماعات جهت اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: برآنیم با بهره‌گیری از فرصت و ظرفیت ۵ نگارخانه سازمان، پذیرای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، هنری هنرمندان عزیز شهرمان در ایام تابستان باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کتابخوانی سازمان و برخورداری از ۱۵ کتابخانه با بیش از ۱۱۳ هزار و ۳۳۰ جلد کتاب، بیان کرد: تلاش خواهیم کرد در حوزه کتابخوانی در این ایام برنامه‌هایی ارزشمند و قابل توجه عملیاتی شود.
انتهای پیام

captcha