دهه کرامت؛ فرصتی برای خنثی سازی اهداف دشمن
کد خبر: 3728708
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

دهه کرامت؛ فرصتی برای خنثی سازی اهداف دشمن

گروه اجتماعی- مدیر اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: از فرصت دهه کرامت باید برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان استفاده کرده و روحیه نشاط، امید و سرزندگی را به جامعه تزریق کنیم.

 دهه کرامت فرصتی برای خنثی سازی اهداف دشمن است
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، فرشید فلاح، مدیر اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در همایش توجیهی آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر استان با عنوان «آسمانی‌ها» که 17 تیرماه در محل تالار نور مشهد برگزار شد بیان کرد: سفرنامه تاریخی امام رضا(ع) به سرزمین توس و بیان حدیث سلسله الذهب از زبان ایشان نقطه عطف تاریخ این مرز و بوم است.
وی تصریح کرد: با وجود تحولات تاریخی زیادی که در ایران از عزل و نصب سلسله پادشاهان تا پیروزی انقلاب رخ داده، بزرگ‌ترین رویداد تاریخی در ایران ورود حضرت رضا(ع) به سرزمین خراسان است که تأثیرات این رویداد تاریخی در مکتب تشیع از جایگاه بالایی برخوردار بوده و هست.
فلاح تصریح کرد: بهره‌گیری از چشمه نورانی رضوی، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که دارای یک فرهنگ ارزشی و معنوی بوده و آن را می‌توان محور وحدت قرار داد.
مدیر اجرایی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در خصوص جایگاه دهه کرامت، افزود: امروز با وجود چنین شرایطی که جامعه ما مورد تهدید جدی جنگ فرهنگی و اقتصادی از سوی نظام امپریالیسم قرار گرفته باید از این بزرگترین سرمایه اجتماعی در دهه کرامت استفاده کنیم.
وی تشریح کرد: امروز سرمایه سوزی هدف اصلی دشمنان ما است و به صورت جدی از طریق فضای مجازی و جنگ فرهنگی، اعتماد خانواده و اعضای آن نسبت به یکدیگر را مورد هجمه قرار داده است و از طرفی به ایجاد ناامیدی و یأس در بین مردم از جمله بزرگنمایی بی‌آبی، هوای بد، بی‌اعتمادی کردن مردم به مسئولان و مواردی از این قبیل کمر بسته است.

فلاح اظهار کرد: باید از فرصت دهه کرامت باید برای خنثی سازی توطئه دشمنان استفاده کرده و روحیه نشاط، امید و سرزندگی را به جامعه تزریق کنیم و در راستای چارچوب نشاط ایمانی جامعه را افزایش دهیم.
وی گفت: از دیگر مواردی که باید مورد توجه قرار داد، استفاده از ظرفیت اجتماعی امام رضا(ع) برای خدمت رسانی به مردم در راستای فراگیر شدن ارزش‌ها و معنویت در جامعه است.
شکرگزاری نعمت همسایگی با اهتمام به برگزاری باشکوه دهه کرامت
در ادامه این جلسه، محمد حسین زاده، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه ما ایرانیان نسبت به‌بزرگداشت و تعظیم شعائر دینی موفق عمل کرده‌ایم؛ گفت: خوشبختانه چند سالی است با نام‌گذاری دهه کرامت و شروع فعالیت‌های آن، برنامه‌های باشکوهی برگزار شده است که باید در این میان اعیاد ائمه (ع) را با شکوه‌تر برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در ایام و مناسبات سال فرصت بسیار خوبی برای ارتباط‌ گیری با مردم است، تصریح کرد: افرادی که به‌مساجد مراجعه می‌کنند، مشخص هستند و نیز افرادی وجود دارند که اصلا به‌مسجد مراجعه نمی‌کنند، اما دهه کرامت فرصت مناسبی برای استفاده از این ظرفیت است.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه مشهد در برگزاری دهه کرامت باید متفاوت باشد؛ از برگزاری جشنواره کرامت خبر داد و گفت: محوریت این جشنواره سیره امام رضا(ع) است که دبیرخانه آن هم ایجاد شده و اقلام محله‌آرایی و آذین بندی را در اختیار کانون‌های فرهنگی مساجد قرار می‌دهد.
حسین زاده با اشاره به‌اینکه در پایان جشنواره به ٨ کانون برتر هدایایی اعطا خواهد شد، افزود: همه ما همسایه امام رضا(ع) هستیم، اما تنها ٣ میلیون نفر از جمعیت ایران از این نعمت همسایگی با امام مهربانی‌ها برخوردارند و شکرگذاری این نعمت با باشکوه برگزار کردن میلاد این حضرت انجام می‌شود.

 انتهای پیام

captcha