كاروان‌های شادی دهه ولایت در اقلید به راه می‌افتند
کد خبر: 3741429
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

كاروان‌های شادی دهه ولایت در اقلید به راه می‌افتند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید از حركت كاروان‌های شادی به‌مناسبت ایام دهه ولایت و امامت به سمت امامزادگان این شهرستان خبر داد.

كاروان‌های شادی دهه ولایت در اقلید به راه می‌افتند/ آغاز مرمت بقاع متبركه

به گزارش ایكنا از فارس، کاظم شهریاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید امروز، 4 شهریورماه یكی از برنامه‌های ایام دهه ولایت و امامت این شهرستان حركت كاروان‌های شادی است، گفت:‌ این كاروان‌ها از حرم مطهر یك امامزاده به سمت حرم امامزاده دیگر به راه می‌افتند.
وی افزود: به عنوان مثال امامزاده زینب خاتون(س) در دهه ولایت نیز میزبانی برنامه پیاده‌روی است و زائران حرکت کاروان شادی خود را از محل این امامزاده تا امامزاده عبدالرحمن(ع) شهرستان اقلید انجام می‌دهند.
شهریاری، آغاز عملیات عمرانی مرمت بقاع متبركه این شهرستان را از دیگر اقدامات این ایام عنوان كرد و گفت: همزمان با دهه ولایت، عملیات عمرانی توسعه حرم امامزاده زینب خاتون(س) اقلید نیز از محل نذورات مردمی آغاز شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید این نكته را یادآور شد كه این امامزاده بیشتر محل زیارت بانوان است و مراسم‌های مختلف مذهبی در این مکان برگزار می‌شود.
وی همچنین با بیان اینكه عملیات عمرانی مربوط به تزئینات حرم مطهر سید محمد(ع) کافتر این شهرستان نیز آغاز شد، گفت:‌ اجرای عملیات رسم‌بندی، یزد بندی و کاسه بندی امامزاده سید محمد(ع) در دهه کرامت آغاز شد.
شهریاری افزود: این کار در مساحت 880 مترمربع انجام می‌شود و بیشتر هزینه حدود 220 میلیون تومانی این کار، از محل نذورات مردمی تأمین می‌شود و در صورت تأمین اعتبار، اربعین امسال شاهد پایان این عملیات خواهیم بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اقلید گفت: امامزاده سید محمد(ع) از نوادگان حضرت اباالفضل‌بن عباس(ع) در 74 کیلومتری شهرستان اقلید، امامزاده شاخص شمال استان فارس است.
وی ادامه داد: این امامزاده در روزهای خاص، پذیرای 10 تا 15 هزار زائر از شهرستان‌ها و استان‌های مجاور است و در ایام تابستان نیز روزانه حدود 2 هزار مسافر از امکانات آن بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام

captcha