خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم/ نگاه ایکنا برایم جذاب است
کد خبر: 3742377
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
در بازدید امام جمعه شیراز از خبرگزاری ایكنا عنوان شد؛

خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم/ نگاه ایکنا برایم جذاب است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ آیت‌الله لطف‌الله دژكام از دفتر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس بازدید كرد و با فعالیت‌های این رسانه بیش از پیش آشنا شد.

بازدید نماینده ولی فقیه در فارس از خبرگزاری ایكنا/ خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از دفتر خبرگزاری ایكنا این استان بازدید به عمل آورد.
در این بازدید مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایكنا، جواد جوكار، مسئول حراست و همچنین تنی چند از اساتید گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز حضور داشتند.

جهاد دانشگاهی همواره یاری‌رسان نظام جمهوری اسلامی بوده است
مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این بازدید به ارائه توضیحاتی درباره عملكرد و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: از ابتدای شكل‌گیری این نهاد انقلابی همواره تلاش جهاد دانشگاهی این بوده است كه بتواند با عملكرد جهادی یاری‌رسان نظام و دولت‌ها باشد.
وی با بیان اینكه امروز پتانسیل‌ جهاد دانشگاهی برای این یاری‌رسانی‌ها بیبشتر شده است، افزود: جهاد دانشگاهی به‌عنوان يك نهاد در فعاليت‌های اجرايي با زيرساخت و هويت دانشگاهي تلاش كرده تا همواره از این پتانسیل‌ها برای خدمت‌رسانی به جامعه استفاده كند.

جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی خوبی انجام داده است
بابایی با تصریح اینكه جهاد دانشگاهی فعالیت‌های قرآنی خوبی انجام داده است، گفت: علاوه بر خبرگزاری ایكنا، ما فعالیت‌های قرآنی به خصوص در عرصه هنر انجام می‌دهیم كه نمونه آن برگزاری جشنواره دو سالانه شهود قدسی است.

بازدید نماینده ولی فقیه در فارس از خبرگزاری ایكنا/ خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم
زهرا عسكری، سردبیر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس نیز در این بازدید به ارائه توضیحاتی درباره عملكرد این رسانه قرآنی پرداخت و بر این نكته تأكید كرد كه ایكنا به عنوان تنها رسانه قرآنی جهان اسلام، یك بازوی توانمند برای جامعه روحانیت به‌منظور ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و آموزه‌های قرآنی در جامعه است.
وی افزود: یكی از افتخارات مهم این خبرگزاری آن است كه مقام معظم رهبری خبرنگار افتخاری آن هستند و بعد از آن مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس به تأسی از معظم‌له به‌عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در كشور به عضویت افتخاری خبرگزاری ایكنا درآمدند و پس از آن نمایندگان ولی فقیه در سایر استان‌ها هم این كار را انجام دادند و این سنت اكنون رسم شده است كه ائمه جمعه شهرهای مختلف به عضویت افتخاری ایكنا درآیند.

تلاش ایكنا برای انعكاس مطلوب خطبه‌های اول نماز جمعه
عسكری ازآیت‌الله دژكام نیز درخواست كرد كه این افتخار را به این رسانه داده و به عضویت افتخاری درآیند و ادامه داد: یكی از مباحثی كه همواره مدنظر ایكنا قرار داد ترسیم مؤلفه‌های یك جامعه ایمانی است كه این مسئله همواره در خطبه‌های اول نماز جمعه شیراز مطرح می‌شود.
سردبیر خبرگزاری ایكنا شعبه فارس ادامه داد: پیش از این با همكاری مرحوم آیت‌الله ایمانی، خطبه‌های اول نماز جمعه شیراز به‌صورت ویژه و با مباحثی مبسوط تر در خبرگزاری ایكنا كار می‌شد لذا این درخواست نیز از امام جمعه جدید شیراز داریم كه این همكاری برای انعكاس هرچه بهتر و بیشتر و مناسب‌تر خطبه اول نماز جمعه شیراز تداوم یابد.
وی در ادامه به طرح برخی از مسائل و دغدغه‌های فعالیت‌های قرآنی این استان پرداخت و تأكید كرد كه ما همواره تلاش كرده‌ایم تا یاری‌رسان مجموعه‌های قرآنی باشیم به عنوان مثال همكاری‌های بسیار خوب و نزدیكی با مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) كه برترین مؤسسه قرآنی كشور در بحث تربیت حافظان قرآن است، داریم و تاكنون چند نشست خبری مربوط به این مؤسسه را در دفتر این خبرگزاری برگزار كرده‌ایم.
عسكری در بخش پایانی سخنان خود از آیت‌الله دژكام درخواست كرد كه پیشنهادات و سوژه‌هایی كه مدنظر ایشان برای نشر هرچه بهتر فرهنگ اسلامی و همچنین ارتقای جایگاه معنوی شیراز و استان است را در اختیار این رسانه قرار داده تا ایكنا بتواند آن خط و مسیر را تداوم داده و رسالت خود را در این راه انجام دهد.

خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم
آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز در این دیدار ابتدا بر این نكته تأكید كرد كه ایكنا رسانه ناشناخته‌ای برای من نیست بلكه از سال‌های گذشته من با این رسانه همكاری داشته و حتی خود را عضوی از این رسانه قرآنی می‌دانم.
وی گفت: زمانی كه در شهرستان جهرم به عنوان امام جمعه مشغول به فعالیت بودم از فعالیت‌های این خبرگزاری مطلع بوده و با خبرنگار آن نیز آشنایی داشتم.
آیت‌الله دژكام همچنین به درخواست سردبیر این خبرگزاری درباره خطبه‌های اول نماز جمعه اشاره كرد و گفت: این پیشنهاد خوبی است و پیش از این نیز من با صحبت‌هایی كه با مدیر رابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در رابطه با انعكاس مطلوب خطبه‌های اول كرده بودم.

نگاه خبرگزاری ایكنا برای انعكاس مطلوب خطبه‌های اول نماز جمعه جالب است
وی افزود: برخی از صحبت‌هایی كه در خطبه اول است، مباحث جدید بوده و یك نوع نوآوری است اما هیچ بازتابی ندارد و انعكاس مطلوبی ندارد لذا نگاه خبرگزاری ایكنا در این قضیه برای من بسیار جالب است.
امام جمعه شیراز در ادامه به تدریس خود در دانشكده پزشكی شیراز نیز اشاره كرد و گفت: حضور در مجامع علمی فرصت خوبی برای تعامل و ارتباط با مجامع علمی و همچنین خبرگزاری ایكناست.

بازدید نماینده ولی فقیه در فارس از خبرگزاری ایكنا/ خود را عضوی از رسانه قرآنی می‌دانم

ائمه جمعه می‌توانند در مجامع علمی حضور یابند
وی تأكید كرد: باید تلاش كنیم كه این فرهنگ را جابیندازیم كه یك امام جمعه هم می‌تواند بدون هیچگونه تشریفات خاصی در مجامع علمی حضور یافته و تدریس كند و این مسئله برای نسل جوان نیز جذاب خواهد بود البته این مسئله كمك رسانه هم می‌طلبد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه برخی از ائمه جمعه در مباحث علمی واقعاً در سطح ملی قابل مطرح هستند، گفت: ما در این زمینه هم نیاز به كمك فكری داریم و هم باید بازتاب خوبی از فعالیت‌های علمی و سطح علمی ائمه جمعه صورت گیرد زیرا این مسئله بازتاب خوبی برای نظام خواهد داشت تا همه بدانند كه تریبون‌های نماز جمعه دست كسانی است كه دارای سطوح علمی خوب و مناسبی هستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش پایانی این بازدید عضویت افتخاری خبرگزاری ایكنا را پذیرفت و از این مسئله استقبال كرد.

جهت مشاهده گزارش تصويری اين بازديد اينجا كليك كنيد!
انتهای پیام

captcha