افتتاح خانه قرآن در آمل
کد خبر: 3742692
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸

افتتاح خانه قرآن در آمل

گروه فعالیت‌های قرآنی- آیین افتتاح چهلمین خانه قرآنی شهرستان آمل هفتم شهریو ماه در پنجمین روز هفته دولت با عنوان «محراب» در آمل برگزار شد.

افتتاح خانه قرآن در آمل 

به گزارش ایکنا از مازندران یکی از دغدغه‌های مسئولین و والدین در خانواده‌های مذهبی رشد و شکوفایی فرزندان نسل آینده کشور در بستری امن با آموزه‌های فرهنگ غنی ارزشمند اسلام است که توجه بسیاری از خانواده‌ها به فراگیری قرآن فرزندانشان در کلاس‌های قرآنی این مطلب را تصدیق می‌کند.

بر اساس این گزارش روز گذشته هفتم شهریورماه در پنجمین روز از هفته دولت، افتتاحیه چهلمین خانه قرآنی شهرستان آمل با عنوان «محراب» با حضورسید جعفر رسولی، فرماندار ویژه شهرستان آمل، خانواده شهید حیدری و برخی از مسئولان شهرستانی طی مراسمی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام رمضانی، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل، با تبریک ایام عید غدیر خم،  گفت: سازمان تبلیغات اسلامی هم در تحقق اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی عقب نماند و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی خود را به بخش‌های خصوصی واگذار کرد. 

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی ما در دو بخش قرآن و اهل بیت(ع) است، افزود: در بخش اهل بیت(ع) انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی - تبلیغی مشغول به کار هستند و در بخش قرآنی هم با در نظر گرفتن چشم انداز 20 ساله‌ای که تعریف شد ما مجوزات موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی را داریم.

 رمضانی با بیان 52 خانه قرآنی  روستایی در شهرستان آمل فعال هستند، عنوان کرد: امروز چهلمین خانه قرآنی شهری آمل را افتتاح شده است.

افتتاح خانه قرآن در آمل

اشتغال 340 مربی قرآن در آمل

وی افزود: 15 موسسه قرآنی در آمل فعالیت دارند که هریک موسسه پنج مربی را برای آموزش بکارگیری کردند و جمعا 110 مرکز قرآنی تحت پوشش فعالیت‌های قرآنی  تبلیت اسلامی آمل قرار دارند که 340 مربی در این مراکز به آموزش می‌پردازند.

رمضانی ضمن قدردانی از همکاری مرزبند رئیس آموزش و پرورش آمل در مقطع پیش دبستانی‌ها تشکر کرد و اظهار کرد: در برنامه‌های قرآنی از کودک چهار ساله تا دانشگاه در تمام رشته‌ها‌ همچون؛ حفظ ، روانخوانی، قرائت و... توانستیم یک هزار و 400 دانش آموز را با ارائه مدرک تحت آموزش قرار دهیم.
پس از گزارش اجمالی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آمل، سید جعفررسولی فرماندار آمل با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب مبنی بر اینکه نهضت انقلاب از سال 42 توسط امام شکل گرفت و درهمان سال امام فرمود سربازان من در گهواره ها بسر می برند، گفت:  وجود هیئات قرآنی و حضور جوانان در مراسمات محرم و صفر و ماه رمضان در مساجد و تکایا سبب شد این فرزندان به درستی رشد یابند و انقلاب اسلامی ایران با حضور این دلیرمردان مومن به پیروزی برسد.
وی افزود: بعد از انقلاب با توجه به اینکه تمام ابزارتبلیغات دست مدیران اسلامی است بستر مناسب وجود دارد ولی در قبل از انقلاب سازمان تبلیغات، سپاه، بسیج محلات، اداره ارشاداسلامی و حتی آموزش و پرورشی که در خدمت فرهنگ اسلامی باشد نداشتیم و الان همه این ابزارها را داریم اما جای تاسف دارد که از این فرصت‌ها کمتر استفاده می‌شود.

افتتاح خانه قرآن در آمل
رسولی تصریح کرد: با توجه بر اینکه دشمن تلاش می کند تا فرهنگ اسلامی را کمرنگ کند و سعی دارد تا تلاش مدیران ما را در سطح جهان نا کارآمد جلوه دهد، انتظار است همه  سازمان‌ها و نهادها دست در دست هم  کارهای ماندگاری را در نظام اسلامی به ثمر برسانند.

فرماندار آمل  گفت: امیدواریم زمانی هر خانه‌ای یک مکتب خانه جلسه قرآنی شود هم شهر آمل و هم روستاهای آمل از ظرفیت‌های بخشداری و دهیاری ها نهایت بهره‌وری را در این زمینه  داشته باشند.
 انتهای پیامسیده گلناز پیغمبرزاده

افتتاح خانه قرآن در آمل

captcha